سرچین در مسیر جهانی شدن رب ایرانی

سرچین در مسیر جهانی شدن رب ایرانی

شرکت کشت و صنعت سرچین خراسان، زیرمجموعه‌ای از هلدینگ معتبر عالیس، با تمرکز بر کیفیت، نوآوری و توسعه صادرات، گام‌های بلندی برای تبدیل شدن به برند پیشرو در صنعت رب گوجه‌فرنگی کشور برداشته است.

به گزارش روابط عمومی عالیس ، شرکت کشت و صنعت سرچین خراسان، یکی از برندهای مطرح در حوزه تولید رب گوجه‌فرنگی و از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ عالیس، همزمان با فصل تولید رب گوجه فرنگی، برنامه‌های توسعه‌ای خود را در حوزه تولید، بسته‌بندی و صادرات تشریح کرد.

محمدرضا مهری، مدیر فنی و مهندسی سرچین با اشاره به رویکرد کیفی این شرکت گفت: اتکا به دانش فنی روز، نیروی انسانی متخصص و نگاه مسئولانه مدیران به کیفیت، از عوامل اصلی موفقیت سرچین در بازار بوده است.

ورود به حوزه سس و کنسروجات با رویکرد نوآورانه

وی از آغاز پروژه‌های جدید در زمینه تولید انواع سس و کنسروجات با استانداردهای بالا خبر داد و افزود: سرچین با همکاری مراکز دانشگاهی، طرح‌هایی برای استخراج بذر و پکتین از تفاله گوجه‌فرنگی و عرضه محصولات نوآورانه در دست اجرا دارد.

تقویت صادرات؛ تثبیت جایگاه در بازارهای منطقه‌ای

از زمان آغاز فروش بین‌المللی، محصولات سرچین تاکنون به کشورهایی چون بلاروس، اردن، ترکمنستان و همچنین برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شوند. مهری گفت: کیفیت یکنواخت رب سرچین، اعتماد بازار جهانی را جلب کرده و ما قصد داریم این حضور را در کشورهای جدید گسترش دهیم.

پایداری زیست‌محیطی و کاهش ضایعات

یکی از اقدامات مهم این شرکت، راه‌اندازی تصفیه‌خانه پیشرفته برای بازیافت کامل آب مصرفی در فرآیند تولید بوده است. همچنین برنامه‌هایی برای تولید بذرهای اصلاح‌شده و کاهش ضایعات در حال اجراست.

توسعه بسته‌بندی برای پاسخ به نیاز بازار

به گفته مهری، طراحی ظروف متنوع و مقاوم با استانداردهای بین‌المللی، موجب افزایش ماندگاری محصول و جلب رضایت طیف گسترده‌ای از مصرف‌کنندگان شده است.

سرمایه انسانی؛ محور توسعه پایدار

وی با تأکید بر نقش سرمایه انسانی افزود: دوره‌های آموزشی تخصصی برای کارکنان و ایجاد فرصت‌های شغلی برای ساکنان مناطق روستایی اطراف از جمله برنامه‌های مسئولیت اجتماعی شرکت سرچین است.

چشم‌انداز آینده: «آقای رب ایران»

مهری با بیان اینکه نوسانات بازار و چالش‌های سنتی‌بودن کشاورزی، از دغدغه‌های این صنعت است، گفت: با ثبات در قیمت‌گذاری و پرداخت منظم به کشاورزان، اعتماد متقابل ایجاد شده است. هدف نهایی ما این است که همان‌طور که دوغ عالیس به‌عنوان ‘آقای دوغ ایران’ شناخته می‌شود، سرچین نیز به عنوان «آقای رب ایران» در بازارهای داخلی و خارجی شناخته شود.

alis