استاد و دانشجو در عالیس عضو یک خانواده هستند

رئیس مرکز علمی کاربردی عالیس می‌گوید: تلاش بر این است که در مرکز علمی کاربردی عالیس دانشجو، استاد و سایر کارکنان مانند یک خانواده باشند و فضایی گرم و صمیمی را برای بالا بردن بهره‌وری امور آموزشی ایجاد کنند.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ عالیس، 12 اردیبهشت در تقویم ملی ما ایرانیان به نام روز معلم ثبت شده و جایگاه معلمان در کشور ما بسیار قابل احترام است چراکه در اعتقادات ما ایرانیان معلمی شغل انبیاء است و زیرساخت تمام پیشرفت‌های یک تمدن به دستان معلمان رقم می‌خورد.

جایگاه معلم در مجموعه تولیدی عالیس نیز بسیار بالا است چراکه در این مجموعه به مسئولیت‌های اجتماعی اهمیت فراوانی داده می‌شود و در همین راستا مرکز علمی کاربردی نیز تأسیس شده که بتواند علاوه بر توسعه آموزش عالی در منطقه‌ای محروم امکان اشتغال برای فارغ‌التحصیلان نیز مهیا شود.

به بهانه روز معلم به سراغ اساتید مرکز علمی کاربردی عالیس رفتیم تا از آنها حال و هوای تدریس در این مرکز را جویا شویم.

نه به مدرک‌گرایی

فرشید نیکفر رئیس مرکز علمی کاربردی عالیس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی هلدینگ عالیس می‌گوید: آموزش یکی از اصلی‌ترین پایه‌های تمدن بشری است و به همین علت همیشه و در همه ادوار مورد توجه قرار گرفته است و معلمان و اساتید عنصر اصلی این تمدن هستند.

وی با بیان اینکه جامعه با یادگیری روح پیدا می‌کند، خاطرنشان می‌کند: در مرکز علمی کاربردی عالیس تلاش بر این است که یادگیری تنها به مدرک دادن به دانشجویان خلاصه نشود و فردی که از این مرکز فارغ التحصیل می‌شود به معنای واقعی دانش آموخته باشد.

رئیس مرکز علمی کاربردی عالیس تأکید می‌کند: تلاش همه کادر آموزشی در مرکز عالیس این است که اهداف خود را از گرفتن مدرک فراتر برده و به یادگیری مهارت‌هایی توجه کنند که در محیط کاری برای آنها بسیار مفید است.

نیکفر با تأکید بر تعهد اساتید مرکز علمی کاربردی عالیس تصریح می‌کند: تمام اساتید این مجموعه با فداکاری قابل توجه به امر آموزش اهتمام دارند و علاوه بر اینکه دانش خود را به آنها انتقال می‌دهند تلاش دارند تا با دانشجویان خود مانند یک خانواده باشند و فضایی صمیمی را در دانشگاه ایجاد کنند.

همراهی علم با صنعت دانشگاه عالیس

در ابتدا به سراغ زینب رضایی مدیر پژوهشی مرکز آموزش علمی کاربردی عالیس رفته و نظر وی را در مورد تدریس در این مرکز جویا شدیم وی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی هلدینگ عالیس می‌گوید: یکی از محاسن مرکز عالیس این است که در مجاورت صنعت قرار گرفته و دانشجویان به ویژه در رشته صنایع غذایی می‌توانند تمام مواردی که به صورت تئوری یاد می‌گیرند را به صورت عملی نیز ببینند.

وی فاصله زیاد بین صنعت و دانشگاه را یکی از مشکلات اصلی نظام آموزش عالی دانسته و خاطرنشان می‌کند: با اینکه خود بنده از دوره کارشناسی تا پسا دکتری را در دانشگاه‌های تیپ یک و مادر گذرانده‌ام اما باید گفت که فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها اکثر موضوعات را به صورت تئوری یاد می‌گیرند.

این استاد مرکز علمی کاربردی عالیس ادامه می‌دهد: همچنین با توجه به سیاست مجموعه تولیدی عالیس افرادی که از مرکز علمی کاربردی همین مجموعه فارغ‌التحصیل می‌شوند اولویت استخدام داشته و اینکه فرد برای بعد از فارغ‌التحصیلی چشم انداز شغلی داشته باشد می‌تواند انگیزه تحصیل را در وی افزایش دهد.

رضایی در ارتباط با خاطرات دوران تدریس در مرکز علمی کاربردی عالیس خاطرنشان می‌کند: تمام روزهای تدریس با توجه به اینکه دانشجویان بسیار مستدعی دارم خاطره انگیز است اما یکی از جالبترین خاطرات این است که با دانشجوهای کنترل کیفیت درس آزمایشگاه ارزیابی حسی داشتم؛ نمونه‌های غذایی مختلفی  را آماده کردیم و تمامی نام و نشان برندها محرمانه بود و یکی از محصولات دوغ بود که برندهای مختلف را تهیه کرده بودیم و عالیس را میز در میان محصولات قرار داده بودیم با اینکه نام و نشان محصولات کاملا محرمانه ماند ولی دانشجویان همگی دوغ عالیس را تشخیص دادند.

تمرکز بر صنایع نوظهور و مشاغل آینده

زهرا قهرمان بهار از دیگر اساتید مرکز علمی کاربردی عالیس است که در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی هلدینگ عالیس می‌گوید: علاوه بر نزدیکی ارتباط بین صنعت و دانشگاه، در مرکز علمی کاربردی عالیس تمرکز ویژه‌ای بر روی انتقال دانش و مهارت‌های عملی به دانشجویان برای استفاده در صنایع نوظهور و مشاغل آینده وجود دارد و این امکان برای دانشجویان فراهم شده تا در پروژه‌ها و کارآفرینی‌های جدید شرکت کرده و ایده‌های خود را به‌کار گیرند.
وی ادامه می‌دهد: همچنین دروس در این دانشگاه‌ دارای رویکرد عملی و کاربردی بوده و دانشجویان را در مسیریابی خود برای موفقیت در محیط کاری تقویت می‌کند.
این استاد مرکز علمی کاربردی عالیس خاطرنشان می‌کند: دانشگاه علمی کاربردی عالیس دارای اساتید حرفه‌ای و متخصص است که توانایی‌های عملی وعلمی خود را با به‌کارگیری بهترین روش‌های آموزشی به دانشجویان ارائه می‌دهند.

قهرمان بهار با اشاره به اینکه اکثر دانشجویان گروه مدیریت در کلاس وی شاغل هستند، بیان می‌کند: یکی از جذابیت‌های تدریس در عالیس برای بنده این بوده که با وجود اینکه دست دانشجویان را برای شرکت در کلاس باز گذاشته‌ام با این حال همه آنها با نظم تمام در دانشگاه حضور یافته و با اشتیاق بسیار زیاد به امر آموزش اهتمام می‌ورزند.

وی افزایش عزت نفس دانشجویان را وظیفه هر استادی عنوان کرده و تأکید می‌کند: سعی بنده بر این بوده که در کلاس‌ها همیشه به احساسات و عواطف دانشجویان اهمیت دهم تا افراد با شوق و ذوق در کلاسم حضور داشته باشند.

alis