استمرار در زمان زمینه‌ساز انجام پژوهش‌های کیفی است

پژوهش‌های کیفی

رئیس مرکز علمی کاربردی عالیس گفت: گرچه هفته پژوهش در تقویم ملی ما ثبت شده اما نباید فراموش کرد که این عنوان تنها برای یادآوری اهمیت این حوزه است و پژوهشگری نباید تنها مختص این هفته باشد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ عالیس، اهمیت پژوهش و فناوری برای توسعه یک کشور بر هیچ کس پوشیده نیست چراکه علم و خلاقیت زمینه‌های رشد و ترقی را در هر حوزه‌ای فراهم کرده و هفته پژوهش مناسبتی است که ضرورت توجه به این بخش را به همگان یادآور می‌شود.

اهمیت اقدامات پژوهشی در جایی بیشتر خود را نشان می‌دهد که راهکارهای عملی برای مشکلات موجود پیدا می‌شود و به همین علت همه مراکز آموزشی در راستای عمل به وظیفه ذاتی خود باید در این حوزه تلاش بیشتری داشته باشند.

مرکز علمی کاربردی عالیس با درک اهمیت نهادینه کردن فرهنگ پژوهشگری به ویژه در مناطق محروم علاوه بر اقدامات مختلفی که در طول سال در این حوزه انجام می‌دهد در هفته پژوهش اقدامات ویژه‌ای را ترتیب داده است که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

بازدید 2500 نفر از غرفه عالیس در نمایشگاه پژوهش

رئیس مرکز علمی کاربردی عالیس با بیان اینکه نمایشگاه هفته پژوهش فرصتی برای تمامی دانشگاه‌های و مراکز علم و فناوری استان است، اظهار کرد: خوشبختانه مرکز علمی کاربردی عالیس نیز حضور موفقی در این نمایشگاه داشته و حدود 2500 نفر از غرفه این مرکز بازدید داشته‌اند.

فرشید نیکفر ادامه داد: یکی از راهبردهای اصلی که در مرکز علمی کاربردی عالیس مورد توجه قرار می‌گیرد آشنایی دانشجویان با اصول پژوهش و پژوهش‌گری است و به همین علت برای ایجاد انگیزه به دانشجویان برای فعالیت در حوزه تحقیق از افرادی که در برپایی نمایشگاه هفته پژوهش همکاری داشته‌اند تقدیر ویژه به عمل آمده است.

وی افزود: در این نمایشگاه دستاوردها و مقالات مرکز علمی کاربردی عالیس به نمایش گذاشته شد و به پرسش‌های بازدیدکنندگان در این زمینه پاسخ داده شد.

رئیس مرکز علمی کاربردی عالیس بیان کرد: خوشبختانه استقبال از غرفه عالیس مناسب بوده و چندی از مقامات استانی از جمله محمدجواد حسین زاده سلجوقی رئیس دانشگاه علمی کاربردی و حسین امامی نماینده مجلس شورای اسلامی چناران و بینالود از غرفه بازید داشته و از اقدامات انجام شده در این مرکز ابراز خرسندی کردند.

مهتاب نصیری یکی از بازدیدکنندگان از غرفه عالیس در نمایشگاه هفته پژوهش در نمایشگاه بین‌المللی مشهد است که در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی هلدینگ عالیس گفت: اقدامات پژوهشی صورت گرفته در مرکز علمی کاربردی عالیس بسیار ارزنده است و برای اینکه اثر مناسب را داشته باشد باید برای استفاده از آنها در هلدینگ عالیس برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه برگزاری نمایشگاه‌های اینچنینی فرصت آشنایی با دستاوردهای تمام مراکز علمی را فراهم می‌کند و جای خوشحالی بسیار دارد که مرکز عالیس نیز در این نمایشگاه حضور دارد.

 

برگزاری 6 عنوان وبینار علمی با 200 شرکت کننده

معاون پژوهشی مرکز علمی کاربردی عالیس در توضیح دیگر اقدامات انجام شده در هفته پژوهش در این مرکز، اظهار کرد: با تکیه بر نیازسنجی‌های انجام شده 6 عنوان وبینار علمی در هفته پژوهش توسط اساتید مرکز علمی کاربزدی عالیس برگزار شد که در مجموع حدود 200 نفر در این وبینارها شرکت داشته‌اند.

زینب رضایی بیان کرد: استراتژی فروش؛ چگونگی برگزاری پنل ارزیابی حسی، اصول ثبت اختراع، اصول عملی CIP در کارخانجات مواد غدایی، آشنایی با واحد تضمین کیفیت در صنایع غذایی و آشنایی با استانداردهای ایزو در صنایع غذایی عناوین این وبینارها بوده است.

سهیل مرتضوی یکی از شرکت کنندگان در دوره‌های وبینار مرکز علمی کاربردی عالیس در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی هلدینگ عالیس، خاطرنشان کرد: یکی از مزایای شرکت در دوره‌های وبینار مرکز علمی کاربردی عالیس برگزاری آنلاین و دسترسی آسان برای همه بوده است.

وی ادامه داد: همچنین برای افرادی که در صنایع غذایی مشغول به کار هستند این عناوین بسیار کاربردی بوده و با توجه به هزینه پایین بود امکان حضور تعداد زیای در آنها فراهم بود.

این شهروند چنارانی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه قرار گرفتن گروه کارخانجات عالیس در شهرستان کوچک سبب گردش اقتصادی و اشتغال‌زایی مناسبی برای مردم می‌شود ورود این مجموعه به موضوعات علمی و پژوهشی می‌تواند به افزایش سطح علمی ساکنان چناران کمک زیادی داشته باشد.

 

 

alis