هدفی نوآورانه برای تبدیلشدن به رهبر بازار نوشیدنیها
مدیرعامل هلدینگ عالیس از تدوین سند راهبردی این هلدینگ با افق دید سال 1408 خبر داد و تأکید کرد که این سند باهدف ارائه محصولات نوآورانه و سلامتمحور، به دنبال تبدیلشدن به انتخاب اول خانوادهها است.
اهداف کلیدی سند راهبردی هلدینگ عالیس
به گزارش روابطعمومی عالیس، علیاصغر فیاض، مدیرعامل هلدینگ عالیس، با اعلام این خبر گفت: «هدف از تدوین این سند راهبردی، تبدیل عالیس به رهبر بازار نوشیدنیها در ایران و منطقه است.» وی افزود که اجرای این سند به توسعه محصولات نوآورانه و تقویت کیفیت محصولات این هلدینگ کمک خواهد کرد.
ایجاد ارزش برای تمامی ذینفعان
فیاض در ادامه با اشاره به رویکرد ارزشآفرینی این سند، تأکید کرد که عالیس به دنبال ایجاد ارزش برای تمامی ذینفعان خود است. وی ارتقای مستمر کیفیت محصولات، مسئولیتهای اجتماعی و سازمانی، احترام به نظرات و مشارکت دیگران و صداقت و احترام در تعامل با ذینفعان را از مهمترین اقدامات در راستای خلق ارزش دانست.
نوآوری و هوشمندسازی فرایندها
مدیرعامل هلدینگ عالیس بر لزوم بهبود و توسعه نوآورانه در عملیات تولید و فروش تأکید کرد و افزود: «عالیس با یکپارچهسازی و هوشمندسازی فرایندهای کسبوکار و تولید ناب و استفاده از تکنولوژیهای نوین، قادر خواهد بود به جایگاه پیشبینیشده در این سند دست یابد.»
توسعه بازارهای داخلی و خارجی
یکی از اهداف اصلی این سند، توسعه بازارهای داخلی و خارجی است. فیاض گفت: «افزایش سهم بازار و تقویت ارتباط با مشتریان از طریق ارتقای کیفیت محصولات و خدمات، همچنین توسعه صادرات و گسترش حضور در بازارهای منطقهای با تأکید بر محصولات سلامتمحور و نوآورانه از جمله اهداف اصلی این سند هستند.»
تأثیر اجرای سند در رشد پایدار هلدینگ
فیاض، تدوین این سند استراتژیک را در نقشه راه هلدینگ عالیس اثرگذار دانست و گفت: «اجرای این سند موجب رشد پایدار و ارتقای رقابتی هلدینگ عالیس خواهد شد. از طریق بهبود فرایندهای عملیاتی، بهرهبرداری از فرصتهای نوآورانه و افزایش کارایی در مدیریت منابع، هلدینگ قادر خواهد بود سهم بازار خود را در بازارهای داخلی و خارجی افزایش دهد.»
روند تدوین سند و چالشهای آن
در ادامه، حامد درخشان، مدیر سرمایه انسانی هلدینگ عالیس، روند تدوین این سند را تشریح کرد و گفت: «تدوین این سند با هدایت هیئتمدیره و همکاری مدیران ارشد در کارگروه تخصصی ویژه توسط مدیریت سرمایه انسانی هلدینگ انجام شده است که در این راستا جلسات و نشستهای متعدد کارشناسی برای تعیین برنامههای عملیاتی و هدفگذاریها برگزار شد.»
وی همراستایی اهداف سازمانی با شرایط متغیر بازار و همچنین جمعآوری دادههای معتبر برای تحلیل و ارزیابی را از چالشهای اصلی طراحی این سند عنوان کرد و افزود: «این سند راهبردی زمینه مناسب رشد پایدار و ارتقای ظرفیت رقابتی هلدینگ عالیس را فراهم خواهد نمود.»