ماندگاری شیر عالیس تا ۶ ماه در بسته‌بندی پت

ویژگی‌های شیر‌های ساده و طعم‌دار عالیس

ماندگاری شیر‌های عالیس

سرپرست تحقیق و توسعه هلدینگ عالیس گفت: نوع بسته‌بندی و فرآیندهایی که در تولید انواع شیر عالیس مورد استفاده قرار می‌گیرد به گونه‌ای است که این محصولات تا 6 ماه در بسته‌بندی پت ماندگاری دارند که سبب حفظ کیفیت در فرآیندهای حمل و نقل به ویژه به مقاصد صادراتی می‌شود.

مریم حیران در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی هلدینگ عالیس اظهار کرد: نوع بسته‌بندی که در شیرهای عالیس اعم از طعم‌دار و ساده وجود دارد به گونه ای است که لایه‌های مقاوم در برابر نور و ورود انواع میکروارگانیسم‌های مخرب داشته و به همین علت برای افزایش میزان ماندگاری در بسته‌بندی پت نیاز به استفاده از هیچ نوع نگهدارنده‌ای ندارد.

وي حفظ كيفيت و سلامت محصولات را يكي از سرلوحه‌هاي اصلي در مجموعه توليدي عاليس دانست و بيان كرد: فرآيندي موسوم به UHT براي از بين بردن باكتري‌هاي شير در توليدات عاليس انجام مي‌شودكه تفاوت اين فرآيند با استريليزاسيون و پاستوريزاسيون عادي اين است كه با تكنولوژي پيشرفته و تجهيزات موجود، دمايي بالا در مقياس زماني ثانيه به شير وارد مي‌شود تا ارزش غذايي آن به هيچ عنوان كم نشود. اين فرآيند حرارتي با از بين بردن تمام ميكروب‌هاي مضر موجود در شير، زمان ماندگاري محصول را بدون استفاده از هيچ ماده نگهدارنده‌اي افزايش مي‌دهد.

سرپرست تحقیق و توسعه هلدینگ عالیس ادامه داد: همچنین تمام مراحل تولید محصول به صورتی است که هیچ گونه میکروب و یا باکتری‌هایی که در فساد شیر نقش دارند امکان ورود را نداشته و تمام مراحل، از ذخیره‌سازی شیر در تانکرها تا پر شدن و برچسب زنی محصولات بدون دخالت دست و به صورت اتوماتیک صورت می‌گیرد.

حیران با تأکید مجدد بر اهمیت سلامت محور بودن تولید کالا در مجموعه عالیس، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که کیفیت انواع شیر عالیس را افزایش می‌دهد این است که در انواع شیر طعم‌دار به جای اسانس و یا رنگ از مواد طبیعی مانند پودر نارگیل، قهوه، کاکائو و پوره میوه‌ها استفاده می‌شود که علاوه بر افزایش سلامت محصول طعم مطلوب‌تری را نیز به مشتریان ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: تمام تلاش گروه تولیدی عالیس بر این است که محصولات تولیدی آن بهترین کیفیت را داشته و مواد مغذی و خواص آنها حفظ شود در همین راستا تمام محصولات گروه شیر با استفاده از فرآیندهایی تولید و بسته‌بندی شده‌اند که به حفظ تمام خواص محصولات کمک کنند.

alis