پای صحبت کارگران عالیس؛ از حس افتخار تا آرزوی جهانی شدن

 

در مورد مقام کارگر در تمام دنیا صحبت‌های زیادی بر زبان رانده می‌شود؛ توصیفات زیبا و جملات ثقیل در مورد مقام کارگر هر سال در آستانه روز جهانی کار و کارگر از پستوی ادبیات بیرون کشیده شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند اما بسیاری این اعتقاد را دارند که پس از این روز این توصیفات زیبا به فراموشی سپرده می‌شود تا سال بعد که دوباره این سالگرد فرا می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ عالیس؛ در عالیس نیز در هر سال برای گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر جشن گرفته می‌شود اما تفاوت در این است که در اینجا کلمات زیبا و توصیفات ادبی تنها در روز کارگر استفاده نشده و در واقع تمام کارگران اعضای این خانواده بزرگ به حساب می‌آیند خانواده‌ای که هم اکنون بیش از 2000 نفر عضو دارد که در تمام پهنه کشورمان پراکنده شده‌اند.

شعار گروه تولیدی عالیس «برای خانواده» است و باید گفت علت در نظر گرفتن این شعار این است که اعضای سازمان همگی یک خانواده هستند این اعتقاد از رأس هرم سازمان از ابتدای آغاز به کار مجموعه وجود داشته در طول عمر 20 ساله خود به لایه های زیرین نیز انتقال داده شده است.

با قرار گرفتن در آستانه روز جهانی کار و کارگر بر آن شدیم که گزارشی از حال و هوای کارگران مجموعه عالیس تهیه کنیم؛ در این گزارش برای اشاره به افراد از نام مستعار استفاده شده است.

حس خوب افتخار

سعید یکی از کارگران هلینگ عالیس است که در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی این مجموعه تولیدی می‌گوید: افتخار می‌کنم که در هلدینگ عالیس مشغول به کار هستم و فعالیت در این محیط حس خوبی از زندگی را به من القا می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: بنده به شخصه این تصور را دارم که تک تک پرسنل در پیشرفت مجموعه عالیس نقش بسیار مهمی دارند  و بسیار خوشحال هستم که این موضوع در هلدینگ مورد توجه قرار می‌‎گیرد.

این کارگر گروه تولیدی عالیس در ارتباط با توقعاتی که از هیأت مدیره هلدینگ عالیس دارد؛ خاطرنشان می‌کند: با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی تشکیل مسکن برای خانه‌دار شدن پرسنل یکی از خواسته‌های اینجانب از هیأت مدیره است.

توسعه خانواده عالیس در خارج از مرزها

فرهاد که از دیگر کارگران هلدینگ عالیس است نیز در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی هلدینگ عالیس می‌گوید: هیأت مدیره هلدینگ عالیس واقعا تا کنون تلاش زیادی برای به توسعه مجموعه انجام داده‌اند و این روند می‌تواند با تلاش همگی ما ادامه داشته باشد.

وی ادامه می‌دهد: در واقع دوست دارم هیأت مدیره با اعتماد به توان کارگران خود برای بالا بردن اعتبار برند عالیس تلاش کنند تا این خانواده بزرگ جای خود را در خارج از مرزها نیز داشته باشد و به یک خانواده جهانی تبدیل شود.

این کارگر هلدینگ عالیس ضمن تشکر از تلاش تمام همکاران و هیأت مدیره، کار کردن در عالیس را لذت‌بخش توصیف کرده و خاطر نشان می‌کند: گرچه هیچ چیز مطلقی وجود ندارد و ممکن است برخی از اتفاقات مانند فشار کاری یا موضوعات حاشیه‌ای سبب سرخوردگی افراد شود اما امید می‌رود بتوان با رعایت کامل قوانین و مقررات توسط همه افراد این دسته از مسائل را به کمترین حد خود رساند.

وی با تأکید بر اینکه تا کنون با تمام دانش و توان خود تلاش بر ایفای کامل مسئولیت خود در مجموعه داشته‌ام، تصریح می‌کند: این تلاش هدف‌دار ناشی از راهبردهای مناسب سازمان است و بنده به شخصه سعی بر این دارم در ادامه نیز این روند را داشته و پیگیرتر از سابق به انجام مسئولیت‌های خود بپردازم.

توجه بیشتر به مسائل اقتصادی

علی از دیگر کارکنان هلدینگ عالیس است که احساس خود از کار کردن در این مجموعه تولیدی را عالی توصیف کرده و می‌گوید: تنها خواسته‌ای که از هیأت مدیره محترم دارم این است که از نظر رفاهی و اقتصادی تا جایی که امکان دارد کارکنان را بی‌نیاز کنند.

ایجاد محیط شاداب برای بهره‌وری بیشتر

محمد از دیگر کارگران هلدینگ عالیس است و درگفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی این مجموعه تولیدی می‌گوید: کار کردن در هلدینگ عالیس برای بنده یک افتخار بزرگ است و اگر حواشی که در محل کار به وجود می‌آید کنترل شده و محیطی شاداب برای پرسنل ایجاد شود بهره‌وری همه ما بیشتر شده و در نتیجه عملکرد نیز بهبود پیدا می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: همچنین اگر هیأت مدیره بتوانند ترتیبی اتخاذ کنند که مشکلات اقتصادی کمتر به پرسنل فشار وارد کنند بسیار عالی خواهد بود.

حس غرور و افتخار

فرشاد از دیگر کارکنانی است که خبرنگار روابط عمومی هلدینگ عالیس با وی به گفت‌وگو پرداخته است و می‌گوید: 8 سال است که در این مجموعه مشغول به کار هستم و احساس غرور و افتخار میکنم چراکه حس می‌کنم همراه با توسعه عالیس من هم رشد کرده‌ام.

وی با تأکید بر اینکه حتی کوچک‌ترین نیروها هم در پیشرفت مجموعه عالیس نقش دارند؛ تصریح می‌کند: پایش مستمر مدیران و سرپرستان و تعیین خط مشی برای فعالیت هر فرد می‌تواند به بیشتر شدن این پیشرفت کمک کند.

تفاوت بین کارگر مؤثر و بی‌تفاوت

احمد از دیگر کارکنان عالیس است که در مورد حس خود از کار کردن در عالیس می‌گوید: کار کردن در عالیس به من به نوعی حس برتری می‌دهد چراکه در مجموعه‌ای فاخر و در سطح ملی مانند عالیس مشغول به کار هستم و به همین علت تمام تلاش خود را می‌کنم که نقش خود را در توسعه این مجموعه انجام دهم.

وی در ارتباط با توقعاتی که از مدیران ارشد سازمان دارد خاطرنشان می‌کند: خواسته من این است که مدیران بین کارگر خوب و بی‌تفاوت تفاوت بیشتری قائل باشند تا انگیزه افراد برای کار بیشتر افزایش یابد.

معیشت کارگران مهم‌ترین دغدغه مدیران

پس از صحبت با کارگران مجموعه به سراغ جواد اصغری مدیر امور اداری و منابع انسانی رفته و در مورد توقعات کارگران با وی به گفت‌وگو پرداختیم وی در ارتباط با موضوعات اقتصادی که یکی از مشکلات بسیار مهمی است که کارگران همواره به آن اشاره دارند می‌گوید: از ابتدای فعالیت مجموعه تولیدی عالیس تأمین معیشت کارکنان یکی از اصلی‌ترین  خط مشی‌های مدیریت بوده و به همین علت صندوق رفاه کارگران تشکیل شده و امکان دریافت وام با درصد سود پایین نیز برای کارکنان شرکت نیز فراهم شده است.

وی ادامه داد: همچنین با وجود اینکه امسال افزایش حقوق قانون کار 22.5 درصد بوده متوسط افزایش حقوق در عالیس 44 درصد بوده است و میانگین حقوق پرداختی در عالیس به 22 میلیون تومان می‌رسد.

مدیر امور اداری و منابع انسانی هلدینگ عالیس بیان می‌کند: همچنین برای ایجاد عدالت در مجموعه طرح طبقه‌بندی مشاغل ایجاد شده و سعی بر این است که حق و حقوق کارگران علاوه بر اینکه کامل پرداخت می‌شود تأخیری هم در پرداخت به وجود نیاید تا همه پرسنل بتوانند بدون نگرانی برای مسائل مالی خود برنامه‌ریزی کنند.

اصغری با اشاره به وضعیت اقتصادی موجود و مشکلاتی که بر روی دوش کارفرمایان وجود دارد، بیان می‌کند: با وجود این تا کنون هیچ تعدیلی در مجموعه عالیس صورت نگرفته و در ادامه فعالیت مجموعه نیز بنا بر تعدیل از سمت کارفرما وجود ندارد.

وی ادامه داد: برای افزایش درآمد کارکنان دو برنامه در دستور کار قرار گرفته است نخست اینکه به جای افزایش نیرو، در صورت امکان از پرسنل موجود استفاده شده و حقوق بیشتری به کارکنان کنونی پرداخت شود دوم اینکه طرح افزایش حقوق بر اساس بهره‌وری در حال اجرایی شدن است و وظیفه مدیران واحدها است که با تشویق کارکنان به افزایش کارایی مقدمات انجام این طرح را فراهم کنند.

alis