تعالی کشور به دست کارگر و معلم رقم می‌خورد

مدیرعامل عالیس

مدیرعامل هلدینگ عالیس گفت: ساختار کشور مترقی و توسعه‌یافته بر روی دوش کارگر و معلم بنا می‌شود و تعالی کشور به دست این دو قشر رقم می‌خورد و باید این دو جایگاه عظیم و پراثر را طبق شأنی که دارند ارج نهاد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ عالیس، علی اصغر فیاض در مراسم گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر که در محل کارخانجات گروه تولیدی عالیس برگزار شد، اظهار کرد: کار در عالیس حق‌الناس محسوب می‌شود چراکه معیشت تعداد زیادی کارگر به کار دقیق در سازمان بستگی دارد و هر کس که کم کاری داشته باشد در واقع خود را مدیون تمام خانوارهایی می‌کند که روزی آنها وابسته به فعالیت بدون توقف این سازمان است.

وی با تأکید بر اینکه حق‌الناس تنها چیزی است که نمی‌توان از آن گذشت کرد، خاطرنشان کرد: توجه به حق الناس انسان‌ها را در مسیر درست قرار می‌دهد.

مدیرعامل هلدینگ عالیس با بیان اینکه تک تک پرسنل سرمایه‌های اصلی این سازمان هستند، تصریح کرد: همه باید با استفاده از سرمایه‌های درونی خود، علم و دانش نگرش‌های مثبت را تقویت کرده و استعدادهای خود را در مسیر درست مورد استفاده قرار دهند تا اثر کارشان علاوه بر نسل فعلی برای نسل‌های بعدی نیز باقی بماند.

فیاض ادامه داد: باید توجه کرد که تنها مسئول خودمان نیستیم و رسالت فرهنگی و اجتماعی بر دوش ماست که باید برای انجام آن همت داشت و در همین راستا باید نقاط قوت و ضعف سازمان را رصد کرده و برای رفع نقاط ضعف نهایت دقت و برای تقویت نقاط قوت نهایت همت را به کار بگیریم.

وی شرایط کنونی سازمان را شبیه به امتحان توصیف کرد و افزود: باید بتوان از این امتحان سربلند بیرون آمد و برای نیل به این مهم باید احترام را مبنای اصلی رفتار قرار داد.

مدیرعامل هلدینگ عالیس با اشاره به اینکه تفاوت در اندیشه سبب به وجود آمدن تضاربات مثبت می‌شود، اظهار کرد: کسی که بتواند تفاوت اندیشه‌ها را با احترام مد نظر قرار دهد و احترام را به عنوان یک وظیفه برای خود در نظر بگیرد با مهربانی بیشتری با دیگران رفتار کرده، صمیمت بیشتری ایجاد می‌کند و محبوب دیگران می‌شود.

فیاض موفقیت در زندگی را وابسته به تقویت ارتباطات درست به گونه‌ای که هم خدا و هم انسان‌ها را راضی کند دانست و تصریح کرد: احترام نقطه عطفی است که به ساختن این ارتباطات کمک کرده و به حذف نگاه‌های منفی از زندگی بسیار کمک می‌کند.

وی ادامه داد: احترام نقطه عطف برای دستیابی به زندگی بهتر و علت تجمع انرژی برای انجام کارهای بزرگ و حذف نکات منفی است، احترام قلب‌ها را به هم نزدیک کرده، ناخالصی‌ها را از بین برده، از دشمنی کاسته و به دوستی اضافه می‌کند و به همین علل به عبور از درد و مشکلات کمک می‌کند.

مدیرعامل هلدینگ عالیس انسان را موجودی عجیب و پر از اسرار الهی توصیف کرد و اذعان کرد: انسان‌هایی که ظرفیت فکری بالایی دارند این اسرار را درون خودشان شناساسی کرده و با استفاده از آنها از خود یک انسان متفاوت می‌سازند.

فیاض با بیان اینکه خداشناسی یک موضوع تکاملی و حیثیتی است، اظهار کرد: هدف اصلی از خلقت انسان استفاده از موهبت‌های خدایی در مسیر خدا است و کسانی که در مسیر خداشناسی قرار می‌گیرند امکان خطا و تحریف در آنها بسیارکاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: در وضعیت فعلی نیاز است که از درون تقویت شده و راه خدا را شناسایی کرد تا بتوان درهای سعادت و خوشبختی و موفقیت را باز کرد.

مدیرعامل هلدینگ عالیس بیان کرد: اگر سازمان به گونه‌ای توسعه یافت که در آن همت، جوانمردی، محبت، عشق، دوستی، یاری و کمک کردن جاری و ساری شد ؛آن زمان می‌توان ادعا کرد که کارکنان این سازمان خودساخته هستند.

فیاض با تأکید بر اهمیت پیشگیری از بروز حاشیه در محیط کاری، تصریح کرد:  در صورت بروز حاشیه باید عیب را در درون جست‌وجو کرد چراکه تمام  اتفاقات خوب و بد از فکر انسان سرچشمه می‌گیرد.

وی تأکید کرد: همه کارکنان عالیس با هم برابر و اعضای یک خانواده هستند و این حس خانوادگی باید در تمام لایه‌های سازمان وجود داشته باشد و همه در کنار هم با هدف توسعه این خانواده قرار بگیرند.

مدیرعامل هلدینگ عالیس اذعان کرد: تمام پرسنل مایه افتخار هستند و منابع انسانی بزرگترین سرمایه سازمان است، باید برای بزرگ کردن سازمان همت گذاشته و وظایف خود را به گونه‌ای اثرگذار دنبال کنیم چرا که ارزش هر فرد در محیط کار به اثرگذاری کار او است و اگر فردی اقدامی اثرگذار انجام ندهد نمی‌تواند ادعای خودساختگی داشته باشد.

فیاض ادامه داد: حاصل کار هر کس نه تنها در رضایت نسل فعلی بلکه در رضایت آیندگان است و اگر نسل‌های بعدی نیز از اثر کار فردی استفاده کنند این انسان هم دنیا و هم آخرت را دارد.

 

alis