زمینه تعامل بیشتر دولت و بخش خصوصی فراهم شود

هلدینگ عالیس

مدیرعامل هلدینگ عالیس گفت: با توجه به مشکلات کنونی حوزه تولید نیاز است که زمینه تعامل و همکاری بیشتر بخش خصوصی و دولتی فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ عالیس علی اصغر فیاض در بازدید مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی از مجموعه کارخانجات گروه تولیدی عالیس، اظهار کرد: حضور مسئولان دولتی در واحدهای تولیدی همواره مایه امتنان خاطر است چراکه این افراد با تار و پود واحدهای اقتصادی آشنایی دارند و نیاز است که بین بخش خصوصی و دولتی رابطه صمیمانه وجود داشته باشد.

وی با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه تولیدکنندگان داخلی، تصریح کرد: با وضعیت کنونی تمام فعالان اقتصادی نیازمند نگاهی ویژه هستند تا بتوانند اشتغال ایجاد شده را حفظ کرده و یا افزایش دهند.

مدیرعامل هلدینگ عالیس با اشاره به شرایط پیچیده تمام تولیدکنندگان، خاطرنشان کرد: مشکلات متعددی بر سر راه صنعتگران وجود دارد و از همه طرف به آنها فشار وارد می‌شود به عنوان مثال 3 ماه است که سقف واردات شرکت عالیس باز نشده و به همین علت مشکلات زیادی برای تأمین مواد اولیه و قطعات مورد نیاز به وجود آمده است.

فیاض ادامه داد: در زنجیره تولید هر کدام از بخش‌ها با اختلال مواجه شوند تمام بخش‌های دیگر نیز آسیب می‌بینند به همین علت باید برای رفع تمام موانع برنامه‌ریزی داشت تا روند فعالیت واحد صنعتی بدون چالش ادامه پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه تولیدکنندگان درگیر مشکلات مختلف از ابعاد متفاوت هستند، تصریح کرد: رسالتی که هر تولیدکننده برای خود در نظر گرفته ایجاد اشتغال در راستای انجام مسئولیت اجتماعی است که می‌تواند انتفاع بسیار زیادی از جمله کاهش انحرافات اجتماعی را داشته باشد اما با این وجود هم مورد حمایت قرار نمی‌گیرد.

مدیرعامل هلدینگ عالیس نبود نقدینگی با توجه به وضعیت اقتصادی و رویه انقباضی بانک‌ها را یک موضوع طبیعی در یک واحد تولیدی دانست و افزود: با این حال ما شاهد هستیم اگر در یکی از پرداخت‌های دولتی کمی تأخیر به وجود بیاید حساب‌های واحد مسدود شده و عملا تمام فرآیندهای تولید مختل می‌شوند.

وی با ابراز نارضایتی از میزان بالای تورم در کشور، بیان کرد: این چرخه تورم سرمایه در گردش واحد  تولیدی را بلعیده و فعالان اقتصادی را با چالش‌های شدیدی مواجه می‌کند علاوه بر اینکه زمینه رایزنی با بخش دولتی وجود ندارد تا با همکاری آنها قدری از مشکلات از سر راه تولیدکننده برداشته شود.

مدیرعامل هلدینگ عالیس قوانین دست و پا گیر را یکی از چالش‌های موجود بر سر راه تولیدکنندگان دانست و ادامه داد: به عنوان مثال گروه تولیدی عالیس چند سال پیش برای استفاده از انرژی‌های پاک برنامه‌ریزی کرده بود اما پیچیدگی قوانین در آن زمان باعث شد که این اقدام رخ ندهد و این در حالی است که هم اکنون طبق قانون دولت باید این اقدام انجام شود و هزینه انجام آن نیز چند برابر شده است.

عالیس افتخار خراسان رضوی

در ادامه این جلسه شکر رضا مریدی مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی با بیان اینکه واحد عالیس یکی از افتخارات استان خراسان رضوی و حتی کشور است، اظهار کرد: این برند با اینکه برندی ایرانی است اما از نظر کیفیت و سلامت محصولات تولیدی با نمونه‌های خارجی برابری می‌کند و توانسته در حالی که برندهای معتبر جهانی در ایران فعالیت می‌کنند سهم بازار را برای خود به دست آورد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد مردمی‌سازی اقتصاد، خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر انقلاب اسلامی بارها اشاره کرده‌اند تنها راه برون رفت ما از مشکلات اقتصادی و بی‌اثر کردن تحریم‌ها خصوصی سازی بخش‌های اقتصادی است.

مدیرکل امور مالیاتی  خراسان رضوی افزود: امروز این باور در دولت به وجود آمده که ایجاد اشتغال توسط بخش خصوصی هزینه بسیار کمتری نسبت به بخش دولتی دارد و به همین علت نیاز است که بخش دولتی در کنار حوزه صنعت قرار بگیرد تا مشکلات را برای فعالان اقتصادی کمتر کند.

مریدی با اشاره به مشوق‌هایی که در قانون برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: تمام تلاش بخش دولتی بر این است که که بتواند از صنعت به نحوی شایسته حمایت کند چراکه اقتصاد سالم زیرساخت به وجود آمدن جامعه سالم و عاری از انحرافات و جرایم است.

وی با اعلام آمادگی برای همکاری با واحدهای تولیدی خراسان رضوی، بیان کرد: عالیس یکی از برجسته‌ترین واحدهای تولیدی در سطح کشور است و با توجه به اشتغال بالای این واحد تلاش ما بر این است مشکلاتی که در سطح اختیارات استانی است را برای این واحد تولیدی حل کرده و حتی برای مشکلاتی که جنبه ملی دارند نیز از تمام ارتباطات خود استفاده کنیم تا به سرعت رفع شوند.

alis