مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت بهار رز عالیس چناران برگزار شد

مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت بهار رز عالیس

مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت بهار رز عالیس چناران با دستور جلسه افزایش سرمایه و تغییر برخی از مواد اساسنامه شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ عالیس، مجمع فوق‌العاده بورس شرکت بهار رز عالیس چناران در روز چهارشنبه 25 مرداد 1402 ساعت 10 صبح در محل کارخانجات گروه تولیدی عالیس برگزار شد.

این جلسه با حضور 165 نفر از سهامداران و 60 نفر به صورت آنلاین که در مجموع صاحب 80 درصد سهام شرکت بودند؛ رسمیت پیدا کرد.

در ادامه این جلسه با برگزاری رأی‌گیری اعضای هیأت رئیسه مجمع عادی فوق‌العاده به شرح علی اصغر فیاض به عنوان رئیس مجمع، محمد تقی فیاض به عنوان ناظر اول، محمدرضا فیاض به عنوان ناظر دوم و محمد قبول به عنوان دبیر مجمع با اکثریت آرا انتخاب شدند.

در ابتدای این جلسه علی اصغر فیاض ضمن خوش آمد گویی به سهامداران و نمایندگان دستگاه‌های دولتی، گفت: هدف اصلی گروه تولیدی عالیس خدمت به جامعه است و تمام تلاش‌هایی که هم اکنون توسط ما برای توسعه صورت می‌گیرد برای برآورده کردن همین هدف است.

وی با اشاره به افتتاح شرکت بهار رز عالیس چناران در سال 1394، اظهار کرد: در طول 8 سال که از افتتاح این مجموعه می‌گذرد ما شاهد توسعه جهشی و چشمگیر آن هستیم و به این مسئله افتخار می‌کنیم.

رئیس هیأت مدیره شرکت بهار رز عالیس چناران توسعه را زمینه بقای یک سازمان دانست و تصریح کرد: اگر سازمانی به فکر توسعه مستمر نباشد طبیعی است که از باقی رقبا عقب افتاده و به سرعت به سمت فروپاشی می‌رود اما خوشبختانه در مجموعه عالیس نمودار رشد همواره رو به سمت بالا بوده است.

فیاض با اشاره به اقداماتی که در مجموعه تولیدی عالیس برای توسعه تولید در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: هم اکنون در راستای توسعه تولید در حال مذاکره برای واردات ماشین آلات خط تولید شیر با فناوری اسپتیک به قیمت 11 میلیون یورو هستیم که ظرفیت تولید 60 هزار بطری در ساعت داشته و تکنولوژی بالای آن به سلامت تولیدات کمک می‌کند.

در ادامه این جلسه نسرین فیاض مدیرعامل شرکت بهار رز عالیس چناران در ارتباط با محصولات جدید در دست تولید در گروه عالیس، اظهار کرد: هم اکنون در حال اخذ مجوز برای 3 محصول فراسودمند هستیم که دو عدد از این محصولات در ایران برای نخستین بار تولید شده و هم اکنون اقدامات مربوط به تدوین استاندارد برای آنها در دست اقدام است؛ این محصولات برای گروه‌های خاص تولید می‌شوند که می‌توانند به افزایش سطح سلامت عمومی جامعه کمک کنند.

همچنین محمدتقی فیاض ناظر اول مجمع عمومی فوق العاده شرکت بهار رز عالیس چناران با اشاره به ظرفیت‌های موجود در سازمان فروش هلدینگ عالیس، خاطرنشان کرد: هم اکنون 15 شعبه و 125 نماینده در سطح کشور اقدام به فروش محصولات عالیس می‌کنند و پخش مویرگی در این هلدینگ به گونه‌ای صورت می‌گیرد که حتی در روستاها و بخش‌های دور افتاده نیز محصولات عالیس به دست مردم می‌رسند.

وی با تأکید بر اینکه در گروه کارخانجات عالیس توسعه تولید و فروش به تناسب هم صورت می‌گیرد، بیان کرد: خبر خوش این است که تقویت فروش آنلاین نیز در دستور کار هلدینگ عالیس قرار گرفته، بسترهای آن در حال آماده سازی است و به زودی این امکان در دسترس مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

 

مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت بهار رز عالیس

ناظر اول مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت بهار رز عالیس چناران با بیان اینکه در سازمان فروش هلدینگ عالیس سیستم یکپارچه فروش مستقر شده است، اظهار کرد: هم اکنون بیش از 1100 نفر پرسنل در بخش فروش این گروه تولیدی به صورت مستقیم اشتغال به کار دارند و برنامه‌هایی برای توسعه این بخش نیز در دستور کار قرار گرفته است.

فیاض در ارتباط با صادرات محصولات عالیس، بیان کرد:  عالیس در بازارهای منطقه‌ای و آسیای میانه حضور فعال دارد، همچنین به صورت موردی صادرات به کشورهایی مانند انگلستان، آلمان، کانادا، استرالیا و سایر کشورهای دیگر انجام شده است که برای توسعه صادرات به این کشورها در حجم اقتصادی نیاز به همکاری دستگاه‌های دولتی وجود دارد.

در ادامه این جلسه جواد صادقی پناه مشاور ارشد مالی و اقتصادی هلدینگ عالیس در ارتباط با وضعیت شرکت بهار رز عالیس چناران و شرکت‌های زیر مجموعه آن اظهار کرد: هم اکنون عالیس در بین تولیدکنندگان نوشیدنی در کشور جزو برندهای برتر است که توانسته با استفاده از روش‌های علمی تولیدات بسیار باکیفیتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 185 نفر به صورت مستقیم در شرکت بهار رز عالیس چناران مشغول به کار هستند، گفت: همچنین مجموع اشتغال مستقیمی که در گروه هلدینگ عالیس وجود دارد حدود 2500 نفر بوده و مجموع اشتغال غیرمستقیم این هلدینگ بیش از 10 هزار نفر برآورد شده است.

صادقی پناه با اشاره به اینکه انجام افزایش سرمایه 20 درصدی سبب افزایش 5 درصدی سود برآوردی شرکت در سنوات آتی می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر این افزایش سرمایه صورت نگیرد ممکن است 4 درصد در سود کاهش داشته باشیم، همچنین باید گفت این افزایش سرمایه سبب افزایش 4 درصدی تیراژ تولید با سرمایه‌گذاری حاصل از انتقال سرفصل سود انباشته به حساب سرمایه می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین به کسانی که در مجمع عمومی فوق‌العاده به عنوان سهام‌دار شرکت می‌کنند سود سهمی تعلق می‌گیرد و تعداد سهام افراد 20 درصد افزایش پیدا می‌کند و قیمت بازاری هر سهم معادل 20 درصد کاهش پیدا می‌کند که در مجمع بعدی به این سهام اضافه نیز در مجمع سالانه 1402 سود تعلق می‌گیرد.

مشاور ارشد مالی هلدینگ عالیس ادامه داد: به محض اجرایی شدن افزایش سرمایه 20 درصدی کنونی برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی از 300 میلیارد تومان به 600 میلیارد تومان را نیز در برنامه داریم که امید می‌رود تا پاییز امسال اجرایی شود و محل این افزایش سرمایه نیز از سود انباشته در نظر گرفته شده است.

صادقی پناه در پاسخ به پرسشی در مورد فعالیت شرکت توسن پخش ستاره کیش، اظهار کرد: صورت‌های مالی این شرکت حاکی از این است که در سال گذشته حدود 4000 میلیارد تومان فروش محصولات عالیس توسط شرکت توسن پخش ستاره کیش صورت گرفته که برنامه افزایش این میزان با استفاده از ظرفیت‌های خالی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تأکید بر کیفیت بالای محصولات گروه تولیدی عالیس اظهار کرد: هم اکنون انواع شیر طعمدار و ساده عالیس در بسته بندی پت با استفاده از فرآیندهای علمی به گونه‌ای تولید می‌شود که تا 6 ماه کیفیت روز اول را داشته باشند.

 

مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت بهار رز عالیس

مشاور ارشد مالی هلدینگ عالیس در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت سهام شرکت بهار رز عالیس چناران، خاطرنشان کرد: هم اکنون شاخص کل در بازار سرمایه وضعیت مناسبی ندارد اما در همین وضعیت نیز سهام عالیس نسبت به سهام سایر شرکت‌ها وضعیت بهتری داشته و فشار فروش در سهام این شرکت در حداقل ممکن بوده است به گونه‌ای که این سهم در بازار خود را با نرخ 60 درصد بالاتر از قیمت عرضه اولیه تثبیت کرده است.

صادقی‌پناه در پاسخ به پرشسی دیگر مربوط به افزایش قیمت محصولات عالیس، گفت: مجوز افزایش نرخ محصولات مربوط به قبل از عرضه اولیه سهام بوده که هم اکنون اجرایی شده اما اگر افزایش قیمت دیگری صورت بگیرد حتما در سامانه کدال افشا می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برای شفاف‌سازی عملکرد شرکت‌های دیگر زیرمجموعه هلدینگ عالیس برنامه‌هایی برای ورود دو شرکت این هلدینگ یعنی نیک رز چناران و چشمه نوشان خراسان به بازار سرمایه در دستور کار قرار گرفته است.

در ادامه این جلسه محمد سالار مدیر مالی هلدینگ عالیس در پاسخ به پرسشی مبنی بر مطالبات وصول نشده شرکت بهار رز عالیس چناران، گفت: مطالبات مربوط به گذشته همگی وصول شده‌اند اما با توجه به افزایش فروش در سه ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته مطالبات جدید ایجاد شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با مدیریت مناسبی که در بخش فروش هلدینگ عالیس وجود دارد تا کنون هیچ گونه سوخت مطالباتی در حوزه نمایندگان نداشته‌ایم و فرآیندهای مالی با نظم تمام در حال طی کردن روال عادی خود هستند.

در ادامه این جلسه محمدعلی ترابی در پاسخ به پرسشی مبنی بر نحوه قیمت‌گذاری محصولات عالیس، بیان کرد: همانگونه که در مجمع عادی سالیانه شرکت بهار رز عالیس چناران بیان شد محصولات هلدینگ عالیس مشمول قیمت‌گذاری دستوری نیستند و نرخ آنها تابعی از تقاضای بازار و بهای تمام شده هستند.

وی ادامه داد: البته این مسئله به هیچ عنوان نافی نظارت نهادهایی مانند سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده نیست و با توجه به قوانین این نهاد قیمت‌گذاری محصولات عالیس با توجه به بهای تمام شده و در نظر گرفتن سه بخش سود یعنی سود تولیدکننده، سود عمده فروش و سود خرده فروش انجام می‌شود.

در پایان این جلسه افزایش سرمایه شرکت بهار رز عالیس چناران از 2500 میلیارد ریال به 3000 میلیارد ریال، الحاق تبصره 2 به ماده 18 اساسنامه مبنی بر اینکه واریز سود سهامداران تا 4 ماه پس از مجمع باید صورت بگیرد، اصلاح ماده 19 اساسنامه مبنی بر اینکه وکیل، نماینده، قائم مقام و یا خود اشخاص حقیقی صاحب سهم می‌توانند در مجامع عمومی شرکت داشته و به ازای هر سهم یک حق رأی دارند، اصلاح ماده 28 اساسنامه مبنی بر اینکه در صورت کم شدن اعضای هیأت مدیره از تعداد حد نصاب و نبود علی البدل و یا قائم مقام، هیأت مدیره موظف است مجمع عمومی عادی برای تکمیل اعضا برگزار کند و بعد از افزایش سرمایه فعلی مقدمات افزایش سرمایه از 3000 میلیارد به 6000 میلیارد ریال فراهم شود؛ با اکثریت آرا به تصویب رسیدند.

alis