داشبورد جامع هوش تجاری فروش هلدینگ عالیس در روز 13 دی 1403 با حضور مدیران فروش مناطق و شعب کشور به بهره برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی عالیس، این داشبورد که طراحی و پیادهسازی آن در راستای اهداف کلان معاونت فاوا و با هدف پیادهسازی حاکمیت داده و تبدیل عالیس به یک سازمان دادهمحور انجام شده است؛ در کنار سایر داشبوردهای هوش تجاری موجود، به تصمیمگیری بر مبنای داده کمک کرده و سرعتعمل در پیادهسازی استراتژیهای هلدینگ را افزایش خواهد داد.
محمد صاحب، کارشناس هوش تجاری مرکز فاوا در گفتگو با خبرنگار عالیس با اشاره به نقش اثرگذار این داشبورد در هوشمندسازی شبکه فروش گفت: “داشبورد جامع هوش تجاری فروش هلدینگ عالیس اساساً یک رویکرد مبتنی بر فناوری است که برای تجزیه، تحلیل و تجسم اطلاعات به روش عملی به کار برده میشود. با بهرهبرداری از این داشبورد، قابلیت گزارشگیری تفکیکی فروش مناطق، شعب، محصولات و مشتریان فراهم خواهد شد.”
صاحب در تشریح سایر قابلیتهای این داشبورد افزود: “از دیگر قابلیتهای این داشبورد جامع میتوان به مقایسه فروش محصولات در بازههای زمانی مختلف و بررسی و ارتقای سایر شاخصهای عملکردی موردنظر سازمان فروش اشاره نمود.”
علی اعتدادی، مدیر فروش شعب کشور هلدینگ عالیس نیز دراینخصوص گفت: “باتوجهبه پیچیدگیهای موجود در عملیات فروش و ضرورت ارزیابی دقیق و لحظهای عملکرد شعب و تیمهای فروش، پیادهسازی سیستم گزارشساز BI گامی بزرگ در راستای هوشمندسازی فرایندهای فروش و مدیریت دادهها به شمار میآید.
اعتدادی با اشاره به نقش این داشبورد در تصمیمات و فعالیتهای سازمان فروش عالیس افزود: این سیستم نهتنها دسترسی به اطلاعات حیاتی را تسهیل کرده، بلکه امکان تحلیل جامعتر و مقایسه عملکردها در زمانهای مختلف را برای مدیران فراهم کرده است.
مدیر فروش شعب کشور هلدینگ عالیس با ابراز امیدواری در بهرهگیری بهینه از این ابزار افزود: با بهکارگیری این ابزار ارزشمند، مدیران فروش خواهند توانست تصمیماتی استراتژیک و راهبردی اتخاذ کرده و در نهایت، با افزایش بهرهوری و ارتقای عملکرد فروش، به رشد و موفقیت هرچه بیشتر هلدینگ عالیس کمک نمایند.