طرز تهیه اسموتی انبه و کیوی

اسموتی یا یخ نوش‌ها از جمله نوشیدنی‌هایی هستند که ارزش غذایی بالایی دارند. نوع ترکیبات و مواد اولیه به‌کاررفته در این نوشیدنی‌ها به شما این فرصت را می‌دهد تا بسته به نیاز و هدف از مصرف اسموتی موردنظر خود را تهیه و نوش جان کنید.

اسموتی انبه و کیوی یکی دیگر از نوشیدنی‌های مغذی است که ویتامین‌ها و مواد آلی موجود در این یخ نوش سبب می‌شود تا فواید بسیاری از مصرف آن عایدتان شود. به همین دلیل ما این قسمت از مجله عالیس را به ۲ طرز تهیه اسموتی انبه و کیوی ساده و با ماست اختصاص داده‌ایم.

شما با مطالعه مطالب پیش رو علاوه بر یادگیری دستور تهیه و آشنایی با رازهای خوشمزه شدن این نوشیدنی به فواید اسموتی انبه و کیوی نیز پی خواهید برد.

فواید اسموتی انبه و کیوی

فواید اسموتی انبه و کیوی

کیوی و انبه هر دو میوه‌های خوشمزه و مغذی هستند که از لحاظ تغذیه‌ای و سلامتی برای بدن فواید بسیاری دارند. این اسموتی تمامی خواص اسموتی کیوی را پوشش می‌دهد و در واقع نوعی طرز تهیه اسموتی ترش است. به‌عنوان‌مثال:

  1. شما می‌توانید با تهیه و مصرف اسموتی انبه و کیوی مقدار زیادی ویتامین C که نوعی آنتی‌اکسیدان قوی است را در اختیار بدنتان قرار دهید. این مهم موجب تقویت سیستم ایمنی، سلامت پوست، جذب بهتر آهن از طریق غذا، بهبود عملکرد سلول‌ها، پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی – عروقی و برخی از انواع سرطان می‌شود.
  2. این نوشیدنی حاوی مقدار زیادی فیبر است که می‌تواند به بهبود هضم، کنترل قند خون، رفع یبوست و سایر مشکلات گوارشی کمک کند.
  3. انبه و کیوی سرشار از ویتامین A هستند. این آنتی‌اکسیدان برای حفظ بینایی، رشد سلول‌ها و سلامت پوست بسیار مهم است.
  4. اسموتی انبه و کیوی منبع خوبی از کلسیم و پتاسیم است؛ بنابراین نوشیدن آن به حفظ سلامت استخوان و عملکرد عضلات کمک شایانی می‌کند.
  5. اسموتی انبه و کیوی مانند سایر یخ نوش‌ها موجب حفظ هیدراتاسیون و سلامت عمومی بدن می‌شود.
  6. این نوشیدنی مناسب افرادی است که به دنبال رژیم غذایی با کالری کم هستند.

روش تهیه اسموتی انبه و کیوی ساده

اسموتی انبه و کیوی را عموماً به چند طریق تهیه می‌کنند؛ اما پرطرفدارترین آن‌ها طرز تهیه اسموتی انبه و کیوی ساده است که برای آماده‌سازی آن به مواد اولیه زیر نیاز داریم.

مواد لازم:

انبه متوسط ۱ عدد
کیوی متوسط ۲ عدد
عسل یا شکر ۱ قاشق غذاخوری
آب یک و نیم لیوان
یخ به مقدار لازم

دستور تهیه اسموتی انبه و کیوی

توجه به ترکیبات اولیه این اسموتی تعیین می‌کند که شما یک طرز تهیه اسموتی رژیمی را در پیش گرفته‌اید یا یک اسموتی پر کالری.

در گام نخست انبه و کیوی را پوست گرفته و خرد کنید. میوه‌های خرد شده را می‌توانید برای ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا حالت نیمه منجمد پیدا کند یا به همان شکل داخل مخلوط‌کن بریزید.

نیمی از آب موجود در دستور تهیه اسموتی انبه و کیوی را داخل مخلوط‌کن ریخته و دستگاه را روشن کنید تا کمی میوه‌ها خرد شوند. اگر قصد دارید که اسموتی خود را شیرین‌تر کنید، عسل یا شکر را به میوه‌های خرد شده اضافه کنید.

باقی آب و یخ را داخل مخزن دستگاه ریخته و دکمه روشن را فشار دهید. تا حدی به مخلوط کردن ترکیبات ادامه دهید که به یک مخلوط یک‌دست و یکنواخت برسید. این حجم از مواد به شما ۲ لیوان بزرگ اسموتی خنک می‌دهد که می‌توانید آن را با برگ نعناع، تکه‌ای از میوه تازه یا مقداری ترافل تزیین و نوش جان کنید.

اگر به طرز تهیه اسموتی و نوشیدنی‌های این‌چنینی علاقه دارید، مقالات عالیس را بررسی کنید؛ به‌عنوان‌مثال: طرز تهیه اسموتی کیوی.

طرز تهیه اسموتی انبه و کیوی با ماست

طرز تهیه اسموتی انبه و کیوی با ماست

از دیگر روش‌های متداول تهیه اسموتی انبه و کیوی ساخت آن با ماست و آب پرتقال است. این نوع از مواد اولیه به شما این امکان را می‌دهد که از آن به‌عنوان صبحانه یا میان‌وعده استفاده کنید.

مواد لازم:

انبه متوسط ۱ عدد
کیوی متوسط ۲ عدد
عسل یا شکر ۱ قاشق غذاخوری
آب پرتقال ۱ لیوان
ماست یونانی نصف لیوان

دستور تهیه اسموتی انبه و کیوی با ماست

ابتدا انبه و کیوی را پوست گرفته و خرد کنید. میوه‌ها را در مخلوط‌کن بریزید تا کمی له شوند. اکنون باید آب پرتقال تازه‌گرفته شده یا نکتار آماده آن را به میوه‌های خرد شده اضافه کنید تا به یک ترکیب یکدست برسید.

حالا باید ماست، عسل و یخ را داخل مخزن مخلوط‌کن ریخته تا اسموتی انبه و کیوی به یک حالت کرمی برسد. اسموتی را به‌صورت خنک سرو کنید. شما می‌توانید نوشیدنی خود را با برگ‌های تازه نعناع یا تکه‌های میوه تزیین کنید.

این اسموتی منبع غنی از مواد مغذی است که می‌توان آن را به‌صورت صبحانه، میان‌وعده یا نوشیدنی مناسبی برای روزهای گرم سال مصرف کرد، زیرا این نوشیدنی یکی از انواع اسموتی تابستانی است.

کلام آخر

اسموتی انبه و کیوی به دلیل داشتن ارزش غذایی بالا یک گزینه بسیار مناسبی برای صبحانه و میان‌وعده‌های رژیمی است. علاوه بر این‌ها طبع و خنک بودن این نوشیدنی باعث شده تا انتخاب خوبی برای روزهای گرم سال نیز باشد.

بررسی ۲ طرز تهیه اسموتی انبه و کیوی در کنار فراگیری نکات مهم آن شما را قادر می‌سازد که به روش حرفه‌ای‌ها یک نوشیدنی لذیذ و مقوی را در خانه تهیه کنید.

سؤالات متداول

رعایت چه نکته‌ای موجب حفظ عطر، طعم و رنگ اسموتی انبه و کیوی می‌شود؟

استفاده از میوه‌های باکیفیت و رسیده، تهیه اسموتی بلافاصله پس از پوست‌گیری و خرد کردن میوه‌ها، استفاده از میوه‌های منجمد یا نیمه منجمد و افزودن یخ یا آب پرتقال به اسموتی انبه و کیوی موجب حفظ رنگ و عطروطعم این نوشیدنی خواهد شد.

چه نوع ماستی برای تهیه اسموتی انبه و کیوی مناسب است؟

ماست‌های هم زده یا ماست یونانی که بافتی یک‌دست و خامه‌ای دارند انتخاب بسیار خوبی برای طرز تهیه اسموتی انبه و کیوی هستند.

آیا امکان حذف عسل یا شکر از طرز تهیه اسموتی انبه و کیوی هست؟

بله. افزودن عسل، شکر یا هر شیرین‌کننده دیگری کاملاً اختیاری است. شما می‌توانید بسته به ذائقه یا رژیم غذایی‌تان این مواد را اضافه یا از ترکیب حذف کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

alis