طرز تهیه اسموتی مقوی برای صبحانه

از بهترین و محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در سرتاسر دنیا، می‌توان به انواع اسموتی اشاره کرد. اسموتی‌ها را می‌توان با هزار و یک نوع ماده اولیه متفاوت تهیه کرد. با هر نوع سبزی و میوه‌ای، بیسکویت یا غلات دیگری که فکرش را کنید، می‌توان یک اسموتی مقوی و خوشمزه درست کرد و آن را در هر ساعتی از روز نوش جان کرد. آیا می‌دانستید که اسموتی را می‌توان به‌عنوان صبحانه نیز مصرف کرد و از خواصش بهره‌مند شد؟

در این مطلب از بلاگ عالیس می‌خواهیم نگاهی به طرز تهیه اسموتی مقوی برای صبحانه داشته باشیم. اگر می‌خواهید روز خود را به بهترین و لوکس‌ترین شکل ممکن آغاز کنید، بدون شک این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. نوشیدن اسموتی برای صبحانه نه‌تنها مانعی ندارد، بلکه می‌تواند پروتئین و انرژی موردنیاز بدن شما را نیز به بهترین شکل تأمین کند. در این مطلب طرز تهیه 5 اسموتی مقوی برای صبحانه را مرور خواهیم کرد.

اسموتی 2 دقیقه‌ای برای صبحانه

اسموتی 2 دقیقه‌ای برای صبحانه

یکی از ساده‌ترین و البته مقوی‌ترین گزینه‌های موجود به‌عنوان اسموتی صبحانه، می‌توانیم به همین اسموتی 2 دقیقه‌ای اشاره کنیم. کالری و قند این اسموتی اندک است و در عوض کربوهیدرات و پروتئین قابل‌توجهی برای شروع روز دارد. از جمله مواد اولیه لازم برای تهیه این اسموتی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

موز 1 عدد
جو دوسر پرک 1 قاشق غذاخوری
انواع میوه‌های نرم (مانند هلو یا انبه) 1/2 پیمانه
شیر 150 میلی‌لیتر
عسل 1 قاشق چای‌خوری
وانیل نوک قاشق چا‌ی‌خوری

برای تهیه این اسموتی، ابتدا کافی است که میوه‌ها را پوست گرفته و سپس خرد کنید. آن‌ها را داخل مخلوط‌کن بریزید و چند لحظه‌ای دستگاه را روشن کنید. وقتی که میوه‌ها خوب لِه و یکدست شدند، می‌توانید شیر را به همراه باقی مواد اولیه به داخل ظرف اضافه کنید. باز هم دستگاه را روشن کرده و همه را خوب مخلوط کنید. این مقدار از مواد اولیه برای تهیه 2 لیوان از این اسموتی کافی است، شما می‌توانید از هر نوع شیر یا شیرین‌کننده دیگری که خواستید نیز استفاده کنید.

اسموتی سان ‌شاین برای صبحانه

سان شاین یکی از قدیمی‌ترین دسرهای کافی‌شاپی است که در دوران دهه 80، طرفداران بسیاری داشت؛ شاید برایتان جالب باشد که بدانید این دسر، اسموتی نیز دارد. البته اسموتی سان شاین برای صبحانه، اندکی با آن دسر قدیمی متفاوت است. مقدار پروتئین این اسموتی نیز قابل‌توجه است و برای شروع روز بسیار مناسب؛ از جمله مواد اولیه این اسموتی باید به موارد زیر اشاره کنیم:

آب‌هویج 500 میلی‌لیتر
آناناس 200 گرم
موز 2 عدد متوسط
زنجبیل تازه به مقدار کافی
بادام‌هندی 20 گرم
لیموترش کوچک 2 عدد

در طرز تهیه این نوشیدنی مناسب صبحانه، ابتدا باید آب‌هویج را همراه با آناناس داخل مخلوط‌کن ریخته و سپس آن‌ها را خوب با یکدیگر ترکیب کنید. بعد از آن موز را همراه با مقدار دلخواه از زنجبیل تازه و بادام‌هندی داخل دستگاه بریزید و باز هم مرحله قبلی را تکرار کنید. بهتر است که بادام‌هندی را مقداری از قبل بکوبید تا خرد شود. در آخر نیز آب لیموترش را اضافه کرده و چند لحظه‌ای دستگاه را روشن کنید. اکنون اسموتی صبحانه شما حاضر است و می‌توانید آن را نوش جان کنید.

اسموتی توت مخلوط برای صبحانه

اگر به توت‌فرنگی و دیگر انواع توت‌ها علاقه دارید، این اسموتی بدون شک گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما خواهد بود. در این نوشیدنی مخصوص صبحانه می‌توانید از توت‌فرنگی، شاه‌توت، توت سیاه، توت سفید و غیره استفاده کنید؛ هیچ محدودیتی در انتخاب مواد اولیه برای شما وجود ندارد. از جمله مواد لازم برای اسموتی توت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

موز 1 عدد
انواع توت‌ها 100 گرم
جو دوسر پرک 2 قاشق غذاخوری
شیر 350 میلی‌لیتر
عسل 1 قاشق چای‌خوری
یخ به میزان لازم
پودر پروتئین (اختیاری) 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه این اسموتی نیز بسیار راحت است. کافی است که تمام مواد اولیه را داخل ظرف مخلوط‌کن ریخته و سپس دستگاه را روشن کنید تا همه با یکدیگر مخلوط و یکدست شوند. در آخر نیز می‌توانید بسته به ذائقه خود، مقداری یخ و همچنین در صورت لزوم، مقداری پروتئین به این نوشیدنی مخصوص صبحانه اضافه کنید. این نوشیدنی به دلیل پروتئین بالایی که دارد، گزینه‌ای بسیار مناسب به‌عنوان اسموتی برای صبحانه است.

اسموتی سبز برای صبحانه

اسموتی سبز برای صبحانه

اگر رژیم غذایی وگان دارید یا اینکه گیاه‌خوار هستید، بدون شک این اسموتی صبحانه می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما عزیزان باشد. همچنین اگر می‌خواهید که میزان فیبر دریافتی خود را در طول روز افزایش دهید، باز هم می‌توانید از این اسموتی سبز و سالم استفاده کنید. این اسموتی به لاغری شما نیز کمک خواهد کرد. از جمله مواد لازم در طرز تهیه اسموتی سبز برای صبحانه باید به موارد زیر اشاره کنیم:

اسفناج 1 مشت (50 گرم)
گلِ کلم‌بروکلی 100 گرم
ساقه کرفس 2 عدد
پودر نارگیل 4 قاشق غذاخوری
موز 1 عدد
شیر سویا (یا هر شیر دیگر) 300 میلی‌لیتر یا 1 پیمانه

مانند دیگر اعضای حاضر در این فهرست، طرز تهیه این اسموتی مخصوص صبحانه نیز بسیار ساده است. کافی است که سبزیجات ذکر شده را به‌خوبی تمیز کرده و ترجیحاً خشک کنید. سپس آن‌ها را به همراه شیر سویا داخل مخلوط‌کن ریخته و دستگاه را روشن کنید. زمانی که خوب همه مواد یکدست شدند، می‌توانید باقی مواد اولیه و به‌دلخواه مقداری یخ را نیز اضافه کنید. در نهایت اسموتی صبحانه را داخل لیوان‌های سر ریخته و روی آن‌ها را با چند پر برگ اسفناج تزیین کنید.

اسموتی استوایی برای صبحانه

اگر عاشق میوه‌های استوایی هستید و می‌خواهید یک اسموتی خوشمزه و خنک برای شروع روزهای تابستانی خود درست کنید، بدون شک این گزینه می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌ای برای شما باشد. مواد اولیه این اسموتی را می‌توانید در نزدیک‌ترین فروشگاه‌ها به خود پیدا کنید؛ از جمله مواد لازم برای تهیه اسموتی صبحانه استوایی باید به موارد زیر اشاره کرد:

انبه رسیده 1 عدد کوچک
آناناس خرد شده 200 گرم
موز 2 عدد
ماست چکیده 2 قاشق غذاخوری
شیر نارگیل 150 میلی‌لیتر
پشن‌فروت و بلوبری (اختیاری) 2 مشت از هر کدام
پودر نارگیل 2 قاشق غذاخوری
نعناع چند برگ

برای تهیه این اسموتی صبحانه تنها به 20 دقیقه زمان نیاز خواهید داشت. این اسموتی را می‌توان از جمله راحت‌ترین گزینه‌ها دانست، زیرا هر کسی می‌تواند از پس تهیه آن بر بیاید. برای درست‌کردن این اسموتی باید ابتدا انبه را پوست گرفته و خرد کنید، سپس داخل ظرف مخلوط‌کن بریزید. همین کار را باید با آناناس نیز انجام دهید؛ البته می‌توانید از کمپوت آناناس نیز استفاده کنید. موز و ماست و شیر نارگیل را نیز اضافه کنید و سپس دستگاه را روشن کنید. وقتی که خوب همه مواد مخلوط و یکدست شدند، می‌توانید آن را سرو کنید. روی لیوان‌های سرو را با مقداری پودر نارگیل و برگ‌های نعناع تزیین کنید.

کلام آخر

در این مطلب برای شما از طرز تهیه اسموتی مقوی برای صبحانه صحبت کردیم. اسموتی‌ها نوشیدنی‌های هستند که حتی زمانی صبحانه نیز می‌توان آن‌ها را نوش جان کرد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و در اولین فرصت آن‌ها را تهیه کرده و تجربه خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

آیا اسموتی مخصوص صبحانه می‌تواند به لاغری کمک کند؟

بله؛ ازآنجایی‌که این نوشیدنی‌ها سرشار از فیبر و پروتئین هستند، می‌توانند برای مدت بیشتری شما را سیر نگه داشته و همچنین لاغری شما کمک شایانی کنند.

بهترین مواد اولیه برای تهیه اسموتی صبحانه کدام موارد هستند؟

میوه‌های تازه، سبزیجات و همچنین انواع غلات مانند جو دو سر پرک از جمله بهترین گزینه‌ها برای تهیه اسموتی مخصوص صبحانه به شمار می‌روند.

آیا می‌توان در تهیه اسموتی صبحانه از کشمش یا کره بادام‌زمینی هم استفاده کرد؟

بله؛ شما می‌توانید به‌عنوان شیرین‌کننده برای اسموتی از کشمش یا مویز نیز استفاده کنید. همچنین استفاده از کره بادام‌زمینی نیز به دلیل پروتئین و فیبر بالا نیز مناسب است.

نظر خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

alis