توسعه دانش محور در گرو پیوند دانشگاه با صنعت است

توسعه دانش محور

هر جامعه ای برای دستیابی به توسعه پایدار، نیازمند برقراری ارتباط موثر میان صنعت و دانشگاه است و روابط ذاتی این دو نهاد اثر گذار که یک پیکره ی واحد را تشکیل می دهند زمینه ساز ارتقاء سطح علمی و صنعتی کشور خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ عالیس ، فرشید نیک فر رئیس مرکز آموزش عالی علمی و کاربردی عالیس همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در گفتگویی با تشریح رویکرد آموزشی این مرکز و تاکید بر اهمیت تربیت نیروی انسانی گفت :  در دانشگاه عالیس تربیت نیروی انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است و امکانات آموزشی و پژوهشی فوق العاده ای که بعضاً در سطح کشور کم نظیر است در این مرکز فراهم شده است.

وی ضمن اشاره به تجهیز این دانشگاه به آزمایشگاه های پیشرفته افزود : از امکانات درخورتوجه می توان به خط پایلوت اشاره نمود که به سبب برخورداری از دستگاه های مختلف در ابعاد کوچک قابلیت تولید طیف گسترده ای از محصولات نوشیدنی را دارا می باشد.

نیک فر با بیان ایفاء نقش اثر گذار دانشگاه عالیس در نظام آموزش عالی کشور ادامه داد : نظام آموزش عالی، نقشی اساسی و محوری در فرآیند توسعه علمی و ایجاد موازنه در ابعاد مختلف پیشرفت کشور دارد و توسعه دانش محور در گرو پیوند دانشگاه با صنعت است در این راستا عالیس توانسته است با فراهم نمودن امکانات پژوهشی با کلاس های مجهز و جذب مدرسان با سطوح علمی دکتری جهت ارائه دروس تخصصی ، امکان آموزش در بهترین سطح کیفی را در دسترس دانشجویان قرار دهد.

وی با تاکید بر لزوم تدوین راهبرد توسعه و تقویت اقتصاد دانش بنیان بیان کرد : ارتباط دانشگاه با صنعت باید با جدیت دنبال شود ، در همین راستا حمایت از پژوهش های کاربردی و تقاضامحور ، ساماندهی پذیرش دانشجویان برمبنای نیازها و ظرفیت های بومی و به روزرسانی مواد و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

رئیس مرکز آموزش عالی علمی و کاربردی عالیس در تشریح فعالیت ها و اقدامات این دانشگاه با اشاره به ظرفیت پذیرش 400 دانشجو در این مرکز گفت : ارتباط نزدیک این دانشگاه با صنعت ، بازدید دانشجویان صنایع غذایی از بخش های مختلف کارخانجات عالیس و گذراندن دوره های کارورزی دانشجویان رشته های مدیریت کسب و کار و صنایع غذایی در کاخانجات عالیس از ویژگی های این مرکز است.

وی افزود : در این دانشگاه علاوه بر مباحث آموزشی ، سایر فعالیت های علمی در قالب برگزاری وبینارهای آموزشی ، چاپ مقالات ، بازدید دانشجویان رشته صنایع غذایی از صنایع مختلف و برگزاری دوره پودمان MBA نیز انجام می شود.

alis