احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی خودتامین کشور در گروه تولیدی عالیس

بزرگترین نیروگاه خورشیدی خودتامین کشور

شهریار صابر عضو هیات مدیره و نائب رئیس انجمن ساتکا (انجمن کشوری سازندگان و تامین کنندگان کالا و خدمات انرژی های تجدید پذیر) عنوان کرد : نیروگاه خورشیدی احداث شده در عالیس بزرگترین نیروگاه خورشیدی خودتامین کشور مرتبط با ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش بنیان است.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ عالیس ، شهریار صابر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار عالیس با تشریح ویژگی های نیروگاه خورشیدی عالیس گفت : این نیروگاه ها در دنیا به نام روف تاپ شناخته می شوند که بر روی بام یا سقف سوله احداث شده و از ویژگی های منحصر به فردی برخوردارند.

وی افزود : نیروگاه 400 کیلوواتی عالیس بزرگترین نیروگاه روف تاپ احداث شده در قالب ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان در کشور است.

صابر با اشاره به توجیه اقتصادی ساخت این نوع نیروگاه ها ادامه داد : جهت احداث نیروگاه های روف تاپ از فضای بلااستفاده سقف سوله های صنعتی می‌توان استفاده نمود که این موضوع باعث عدم اختصاص زمین و هزینه تمام شده کمتر نیروگاه می‌شود.

عضو هیات مدیره و نائب رئیس ساتکا گفت : نیروگاه خورشیدی روف تاپ بدلیل ارتفاع پنل ها از سطح زمین و خنک شوندگی بهتر آنها دارای راندمان بالاتر سالانه است  همچنین با توجه به احداث این مدل نیروگاه‌ها در محل مصرف، انرژی تولیدی آنها بدون هیچگونه تلفات انتقال، در محل مصرف می شود.

صابر احداث نیروگاه خورشیدی توسط عالیس را الگوی صنعت کشور برشمرد و گفت : احداث این نیروگاه یک پیام به سایر صنایع دارد که با توجه به وسعت سقف سوله های صنعتی، می توان از این پتانسیل برای احداث نیروگاه های خورشیدی استفاده کرد.

alis