طرز تهیه اسموتی توت‌فرنگی و شکلات

فرقی ندارد که تابستان باشد یا زمستان، هوا سرد باشد یا گرم، درهرصورت، اسموتی یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها است که می‌توان در هر فصلی آن را نوش جان کرد. حال تصور کنید که دو تا از محبوب‌ترین مواد اولیه را که برای تهیه انواع دسرها استفاده می‌شوند با یکدیگر ترکیب کنیم و به کمک آن‌ها اسموتی تهیه کنیم، آن‌گاه است که آن نوشیدنی، بدون شک خوشمزه‌ترین نوشیدنی دنیا خواهد شد.

در این مطلب از بلاگ عالیس، می‌خواهیم طرز تهیه اسموتی توت‌فرنگی و شکلات را در کنار یکدیگر یاد بگیریم. این اسموتی را می‌توان با ساده‌ترین مواد اولیه و همچنین در کوتاه‌ترین مدت‌زمان ممکن تهیه کرد. اگر در خانه شکلات و توت‌فرنگی دارید و نمی‌دانید که چه چیزی می‌توانید با آن‌ها تهیه کنید، بدون شک اسموتی توت‌فرنگی و شکلات بهترین گزینه ممکن برای شما عزیزان خواهد بود.

مواد اولیه برای تهیه اسموتی توت‌فرنگی و شکلات

مواد اولیه برای تهیه اسموتی توت‌فرنگی و شکلات

همان‌طور که از نام این اسموتی نیز به‌خوبی پیداست، برای تهیه آن به دو خوراکی بسیار مهم نیاز دارید. اول‌ازهمه باید شکلات مرغوب تهیه کنید و بعد از آن نیز نیاز به توت‌فرنگی رسیده و سالم خواهید داشت. باقی مواد اولیه اسموتی توت‌فرنگی و شکلات را احتمالاً از قبل در خانه داشته باشید. اگر به انواع اسموتی علاقه دارید، توصیه می‌کنیم که طرز تهیه اسموتی کدو تنبل را نیز در بلاگ عالیس مطالعه بفرمایید.

از جمله مواد اولیه اسموتی توت‌فرنگی و شکلات باید به موارد زیر اشاره کرد:

توت‌فرنگی 1 و 1/2 پیمانه
موز 1 عدد درشت
ماست یونانی 1/2 پیمانه
شیر 3/4 پیمانه
پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری
وانیل 1/2 قاشق چای‌خوری
عسل 1 قاشق غذاخوری
یخ به مقدار لازم

این مقدار از مواد اولیه که در طرز تهیه اسموتی توت‌فرنگی و شکلات مشاهده کردید، می‌تواند برای تهیه حدود 2 تا 3 لیوان از این نوشیدنی کافی باشد. اگر دوست دارید که در مهمانی‌های پرجمعیت‌تر از این نوشیدنی استفاده کنید، تنها کافی است که مقدار مواد اولیه را به نسبت مساوی افزایش دهید. همچنین اگر فکر می‌کنید که این مقدار برایتان زیاد است، می‌توانید مقدار مواد اولیه را با حفظ همان نسبت مساوی، کاهش دهید.

روش تهیه اسموتی توت‌فرنگی و شکلات

یکی از بزرگ‌ترین محاسن این نوشیدنی خوشمزه آن است که تهیه آن به کمترین میزان زحمت نیاز دارد. شما می‌توانید این اسموتی را در عرض کمتر از 10 دقیقه آماده کرده و حتی ظرف‌های استفاده‌شده برای تهیه آن را نیز بشویید و خشک کنید! راحتی و دردسر اندک از جمله مهم‌ترین چیزهایی است که این رسپی را تا به این اندازه محبوب کرده است. از دیگر اسموتی‌های ساده و مشابه، می‌توان به اسموتی توت‌فرنگی با ماست اشاره کرد که طرز تهیه آن نیز در مجله عالیس برای شما آماده شده است.

در طرز تهیه اسموتی توت‌فرنگی و شکلات باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

ابتدا موز را پوست بگیرید و سپس قطعه‌قطعه کنید، در نهایت داخل دستگاه مخلوط‌کن بریزید. توت‌فرنگی‌ها را نیز خوب بشویید، برگ‌های بالای آن‌ها را نیز جدا کرده و از وسط نصف کنید. آن‌ها را نیز در نهایت داخل دستگاه بریزید. ماست و شیر را نیز اضافه کرده و اکنون مخلوط‌کن را روشن کنید. اجازه دهید که مواد اولیه به‌خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

در این مرحله پودر کاکائو، عسل و وانیل را نیز داخل ظرف مخلوط‌کن بریزید. چند لحظه‌ای دستگاه را روشن کنید تا همه به‌صورت یکدست با یکدیگر مخلوط شوند. در روی دستگاه را باز کنید، به کمک قاشق میزان غلظت اسموتی را بررسی کنید؛ اگر دوست داشتید که غلیظ‌تر باشد، مقدار ماست و اگر دوست داشتید که رقیق‌تر باشد، مقداری شیر به آن اضافه کنید.

در نهایت باز هم مخلوط‌کن را روشن کرده و بعد از 1 تا 2 دقیقه، آن را خاموش کنید. اسموتی را داخل لیوان‌های مخصوص سرو خالی کنید. می‌توانید روی آن‌ها را با اسلایس‌های توت‌فرنگی یا رنده شکلات تزیین کنید. اکنون اسموتی توت‌فرنگی و شکلات شما آماده است؛ می‌توانید آن‌ها را میل کنید. نوش جان!

نکات مهم در طرز تهیه اسموتی توت‌فرنگی و شکلات

تلاش ما بر آن بود که تمامی نکات لازم را در طول طرز تهیه این اسموتی خوشمزه به شما آموزش دهیم. باید بدانید که همیشه راهکارهای بسیاری برای بهبود یک دستور تهیه وجود دارد. اگر می‌خواهید که اسموتی توت‌فرنگی و شکلات شما خوشمزه‌تر و حرفه‌ای‌تر باشد، می‌توانید از نکاتی که در ادامه مطرح می‌کنیم استفاده کنید:

  • شما می‌توانید به‌جای استفاده از یخ، میوه‌ها را از قبل در یخچال بگذارید و زمانی که به‌خوبی یخ زدند از آن‌ها در تهیه اسموتی خود استفاده کنید.
  • به‌جای استفاده از شیر پرچرب ساده، شما می‌توانید از شیر بادام یا شیر نارگیل نیز در تهیه این نوشیدنی تابستانی استفاده کنید.
  • به‌جای استفاده از عسل، می‌توانید از هر نوع شیرین‌کننده دیگری که دوست داشتید نیز استفاده کنید؛ شربت افرا نیز گزینه مناسبی برای تهیه این اسموتی است.
  • به‌جای استفاده از پودر کاکائو، می‌توانید از شکلات ذوب‌شده استفاده کنید، اما حواستان باشد که بعد از آن، شیرین‌کننده دیگری را به اسموتی خود اضافه نکنید.

نگاهی به ارزش غذایی اسموتی توت‌فرنگی و شکلات

نگاهی به ارزش غذایی اسموتی توت‌فرنگی و شکلات

حال که طرز تهیه اسموتی توت‌فرنگی و شکلات را یاد گرفته‌ایم، بد نیست که نگاهی به ارزش غذایی آن نیز داشته باشیم. اگر ورزشکار هستید و نیاز دارید از ریزمغذی‌ها آگاهی داشته باشید یا اینکه رژیم دارید و باید حواستان به میزان کالری دریافتی باشد، این بخش برای شماست. ارزش غذایی اسموتی توت‌فرنگی و شکلات را می‌توانید در جدول زیر بخوانید:

انرژی (در هر لیوان) 168 کیلوکالری
کربوهیدرات 26 گرم
پروتئین 13 گرم
چربی 2 گرم
کلسترول 6 میلی‌گرم
سدیم 50 میلی‌گرم
فیبر 4 گرم
قند 16 گرم

کلام آخر

در این مطلب برای شما از طرز تهیه اسموتی توت‌فرنگی و شکلات صحبت کردیم. این اسموتی می‌تواند برای روزهای گرم تابستان، روزهای خنک پاییزی و حتی برای سردترین روزهای زمستان نیز یک نوشیدنی ایده­آل باشد. طرز تهیه این نوشیدنی بسیار ساده است و خیلی هم سریع حاضر می‌شود. امیدواریم که این نوشیدنی را در اولین فرصت تهیه کرده و از تجربه خود بعد از نوشیدن آن برای ما صحبت کنید.

سؤالات متداول

آیا در اسموتی توت‌فرنگی و شکلات می‌توان از میوه‌های دیگر استفاده کرد؟

بله. بسته به سلیقه خود، شما می‌توانید در این اسموتی از میوه‌های دیگری مانند سیب یا انبه و حتی آناناس نیز استفاده کنید.

آیا اسموتی توت‌فرنگی و شکلات را می‌توان یک خوراکی رژیمی دانست؟

بله. میزان کالری موجود در این نوشیدنی بسیار اندک است و به همین دلیل افرادی که رژیم دارند می‌توانند در میان‌وعده‌ها بدون نگرانی از آن استفاده کنند.

آیا می‌توان در اسموتی توت‌فرنگی و شکلات از شکر قهوه‌ای استفاده کرد؟

بله. در طرز تهیه این نوشیدنی می‌توانید از هر نوع شیرین‌کننده‌ای که دوست داشتید استفاده کنید؛ اما عسل بهترین گزینه برای حفظ مزه این اسموتی به شمار می‌رود.

نظر خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

alis