مدیر زنجیره تأمین کارخانجات گروه تولیدی عالیس گفت: یکی از مسئولیتهای مدیریت زنجیره تأمین در کنار برنامهریزی و کنترل تولید انبارداری است که با توجه به گستردگی فعالیتهای این حوزه در هلدینگ عالیس مناسبترین روشهای انبارداری و نرم افزارهای تخصصی این حوزه مورد استفاده قرار میگیرند.
وحید جانفدا در گفتوگو با خبرنگار روابط عمومی هلدینگ عالیس اظهار کرد: برای انبارداری در بخشهای مختلف هلدینگ عالیس سیستم متمرکزی برای راهبری و مرجع جامع ثبت و نگهداری مستندات مستقر شده است.
وی با اشاره به استفاده از نرم افزارهای تخصصی و به روز دنیا جهت امور انبارداری در هلدینگ عالیس، خاطرنشان کرد: همچنین شیوه انبارش، چیدمان، نقل وانتقال وجابهجاییها برای استفاده حداکثری از فضاهای موجود و دقت و سرعت عمل در امور، با بهرهگیری از تجهیزات مناسب انجام میگیرد تا پیادهسازی سیستم کدینگ و روشهای انبارداری نظیر (fifo) به راحتی امکانپذیر باشد.
مدیر زنجیره تأمین کارخانجات گروه تولیدی عالیس کمبود فضای کافی برای چینش کالا در انبارها را یکی از چالشهای حوزه انبارداری در هلدینگ عالیس دانست و تأکید کرد: البته این چالش در اثر توسعه و تنوع تولیدات به وجود آمده که علاوه بر نیاز به فضای انبار کردن محصول تولید شده نیاز به فضای کافی برای انبارش مواد اولیه و اقلام بسته بندی نیز افزایش پیدا کرده است.
جانفدا ادامه داد: همچنین برای رفع چالش کمبود فضای انباری در هلدینگ عالیس علاوه بر برنامهریزیهایی که برای توسعه این فضاها در دستور کار قرار گرفته و روشهای علمی بهینهسازی فضا مورد استفاده قرار میگیرد تا اثر این چالش به حداقل برسد.
وی نظم موجود در انبارهای گروه تولیدی عالیس از مواد اولیه تا کالای آماده شده را اصولی، علمی و بسیار دقیق توصیف کرد و گفت: اگر حوزه انبارداری با این دقت و نظم اداره نمیشد امکان پاسخگویی به درخواستهای بخشهای مختلف این سازمان وجود نداشت.
مدیر زنجیره تأمین کارخانجات گروه تولیدی عالیس ادامه داد: همچنین باید این را گفت که در هلدینگ عالیس به تناسب ماهیت اقلام فضاهای مختلف انبارداری ساخته شده است به عنوان مثال برای نگهداری از مواد اولیهای که نیاز به دمای پایین دارند فضای سردخانهای تعبیه شده که به دو بخش دمای بالای سفر و زیر صفر تقسیم میشود.
جانفدا افزود: همچنین برخی از اقلام مورد استفاده در فرآیند تولید از ماهیت شیمیایی برخوردار هستند و برای نگهداری از آنها نیز مکانهایی در نظر گرفته شده که ریسک آسیب و حادثهزایی آن کاهش پیدا کند.
وی در ارتباط با اقدامات در دستور کار برای افزایش دقت و به روز رسانی فرآیند انبارداری در هلدینگ عالیس، خاطرنشان کرد: مهمترین اقدام در دستور کار برای این حوزه اتصال تمام انبارها به سامانه ERP هلدینگ عالیس است که امکان کنترل موجودی، کنترل مصرف مواد و برنامهریزی تدارکات میشود.