عالیس در مسیر هوشمندسازی

on the road to intelligence

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات هلدینگ عالیس از برگزاری دوره آشنایی با هوش مصنوعی و ذهنیت داده محور در راستای تحول دیجیتال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ عالیس، دوره آشنایی با هوش مصنوعی و ذهنیت داده محور در راستای تحول دیجیتال با حضور جمعی از مدیران در تاریخ 27 مرداد ماه 1403 در محل هلدینگ عالیس برگزار شد.

دانیال احمدزاده معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات هلدینگ عالیس در گفتگو با خبرنگار عالیس با تبیین رویکرد و اقدامات انجام شده در این زمینه گفت : رویکرد عالیس رسیدن به پاسخ از طریق شناسایی صحیح و دقیق نیازهاست. در همین ارتباط، اولین اقدامی که انجام شد بررسی روند فعالیت های عالیس با همکاری متخصصان و صاحب‌نظران حوزه هوش مصنوعی و تعیین راهبردهای این حوزه بود.

احمدزاده افزود : اولین نیازی که هوش مصنوعی می تواند به آن پاسخ دهد افزایش بهره وری است ، همه سازمان های بزرگ بدنبال کاهش خطا و افزایش بهره وری هستند که با استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی از قبیل پردازش تصاویر، داده کاوی،  یادگیری ماشین و شبکه های عصبی می توان به این اهداف دست یافت.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات هلدینگ عالیس، فرهنگ سازی را از نیازهای هوشمند سازی برشمـرد و بیان کرد : قبل از عملیاتی شدن هوش مصنوعی، به یک ادبیات مشترک و فرهنگ سازی در بکارگیری فناوری های نوین و هوش مصنوعی نیاز است که با برگزاری این دوره ، بستر آن مهیا خواهد شد.

در ادامه، مسعود مظلوم کارشناس حوزه هوش مصنوعی و مدرس این دوره ضمن اشاره به نقش تاثیر گذار هوش مصنوعی در تصمیمات راهبردی گفت : هنگامی که اطلاعات در دسترس باشد می توان در تصمیم گیری های استراتژیک از آن بهره برد و از داده ها اطلاعاتی کسب نمود که در چیدمان استراتژی های مهم سازمان استفاده شود.

مظلوم با اشاره به علاقه و توجه سازمان ها و صنایع به هوشمند سازی گفت : عالیس بعنوان یکی از بزرگان صنایع غذایی و نوشیدنی ایران، داده های جذابی دارد که این پتانسیل باعث خلق یک هوشمندی خواهد شد و نوید بخش آمادگی عالیس برای ورود به تحول دیجیتال و بیانگر این پیام است که هلدینگ عالیس قصد دارد گام های بعدی را مستحکم و اصولی بردارد.

alis