عملکرد مثبت، تنها ملاک برتری در هلدینگ عالیس

Positive performance

مدیرعامل هلدینگ عالیس گفت: در هلدینگ عالیس هیچ فردی بر دیگری برتری ندارد مگر اینکه در ایفای نقش و مسئولیت خود بهتر عمل کرده باشد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ عالیس، علی اصغر فیاض در همایش سراسری مدیران فروش هلدینگ عالیس که در سالن کنفرانس ستاد مرکزی این هلدینگ برگزار شد، اظهار کرد: مسئله بسیار حیاتی در هر سازمان این است که اعضای آن حافظ یکدیگر باشند و هر کس بتواند به راحتی به همکار خود انتقاد کند.

وی تفکر را مبنای تمام تحولات اساسی دانست و بیان کرد: مدیریت جایگاهی دارد که برای درک و فهم آن باید تفکر عمیق داشت چراکه اگر به معنای واقعی در مورد آن اندیشیده شود می‌تواند منشأ برکات بسیار زیادی برای سازمان باشد.

مدیرعامل هلدینگ عالیس عاشق بودن، داشتن خلوص نیت و ایمان، صداقت و وفادارای را از مهم‌ترین ویژگی‌های هر مدیری برشمرد و خاطرنشان کرد: مدیر باید بتواند با تکیه بر این صفات مسیر رشد را گام به گام طی کرده و برای همه افراد داخل سازمان منشأ برکت باشد.

فیاض با تأکید بر اینکه اگر یک سازمان به مردم عشق بورزد و خدمت به آنها را سرلوحه کار خود قرار دهد بدون شک برکات الهی به سمتش سرازیر می‌شود، گفت: هر مدیر برای اینکه بتواند به کارکنان خود، سازمان و مردم عشق بورزد باید نگرش مثبت داشته و برای به وجود آوردن نگرش مثبت نیز تلاش کند چراکه در صورت داشتن تفکر مثبت می‌توان با دیگران همدلی کرد و به همه سلایق احترام گذاشت.

مدیرعامل هلدینگ عالیس ادامه داد: همچنین یک مدیر برای اینکه بتواند حوزه خود را به درستی هدایت کند باید  نیازهای خود را بشناسد، خلاق باشد، پیشرفت سازمان را اولویت خود بداند و از همه مهم‌تر با خلق ثروت معیشت افراد تحت مدیریت خود را بهبود بخشید.

فیاض خلق و خوی هر مدیر را اصلی‌ترین ابزار وی برای توانمند سازی و شکوفا شدن استعدادهای نیروهای تحت مدیریت خود عنوان کرد و افزود: یک مدیر باید بتواند به تک تک پرسنل واحد خود توجه کرده و در فضای کار آرامش ایجاد کند تا خستگی بر حوزه وی مستولی نشود.

وی تصریح کرد: یک مدیر باید بر ذره ذره فضای مسئولیت خود توجه داشته باشد تا بهترین شرایط را برای پرسنل تحت مدیریت خود ایجاد کرده و فضای کاری زیبایی را فراهم آورد.

مدیرعامل هلدینگ عالیس با بیان اینکه هر چه قدر تفکر یک مدیر بنیادی‌تر باشد بیشتر با خصلت‌های الهی همراه می‌شود، تصریح کرد: برای شناخت رسالت خود باید ابتدا از شناخت خود شروع کرده و رسالت خود را در برابر سازمان و اجتماع دانسته و بتوان بر اساس آن کار کرد.

فیاض سازمان کنونی عالیس را غیرقابل مقایسه با سال‌های قبل اعلام کرد و افزود: در سازمان هیچ کس بر هیچ کس دیگر برتری ندارد و تنها ملاک رجحان افراد بر یکدیگر نحوه ایفای نقش آنها است، در سازمان عالیس خلاقیت و توانمندی سبب ایجاد برتری می‌شود و اگر همه افراد سازمان در حوزه خود سازنده عمل کنند هیچ مزیتی برای هیچ فردی وجود ندارد.

وی نیل به اهداف سازمان را مهم‌ترین وظیفه کاری هر فرد در هلدینگ عالیس دانست و خاطرنشان کرد: در سازمان عالیس تنها یک ملاک اصلی وجود دارد و آن هم حاکمیت قانون است که سبب پایدار بودن یک مجموعه شده و برای هر مجموعه توسعه محوری دارای اهمیت اساسی است.

مدیرعامل هلدینگ عالیس با اشاره به ورود مجموعه تولیدی عالیس به بازار سرمایه، اظهار کرد: اگر هر کدام از پرسنل عالیس در وضعیت کنونی کم کاری داشته باشد در واقع علاوه بر سازمان به مردم نیز ظلم کرده و به همین علت همه باید به صورت روزانه در حوزه‌های کاری زیر نظر خود پیشرفت داشته باشند و هر روز از روش‌های مختلف برای توانمند کردن خود استفاده کنند.

فیاض ادامه داد: باید از اشتباهات گذشته درس گرفت و در برنامه‌ها برای توسعه سازمان تغییرات جدی ایجاد کرد تا بتوانیم به اهداف نهایی سازمان دست پیدا کرده و منشور سازمان را عملیاتی کنیم.

وی ضمن انتقاد از برخی مشکلات به وجود آمده در حوزه فروش، تأکید کرد: فروش حوزه پیشتاز در هر سازمان تولیدی است و هم اکنون در فروش برخی از محصولات مشکل ایجاد شده و بخش‌های مرتبط با حوزه فروش باید برای تک تک آنها برنامه داشته باشند چراکه حتی اگر یک بطری محصول سالم تبدیل به ضایعات شود سرمایه سازمان که هم اکنون متعلق به همه مردم است دور ریخته شده است.

مدیرعامل هلدینگ عالیس با بیان اینکه تمام بنگاه‌های اقتصادی زیر فشار هستند و وضعیت شبیه به جنگ را تجربه می‌کنند، خاطرنشان کرد: شاهد این هستیم که دستگاه‌های حمایتی مانند بانک مرکزی و صنعت و معدن تولیدکننده را رها کرده‌اند و در عوض دستگاه‌هایی مانند تأمین اجتماعی و مالیات فشار را بر روی بنگاه‌های اقتصادی روز به روز افزایش می‌دهند.

فیاض بیان کرد: در عصر کنونی دیگر نمی‌توان یک سازمان بزرگ مانند عالیس را با ایده‌های سنتی اداره کرد و ما باید با روش‌های علمی تمام فرآیندهای موجود در سازمان را طراحی کنیم و برنامه ای مدون و علمیاتی تدوین کرده و بر اساس آن اقدام کنیم تا بتوانیم در مسیر توسعه باقی بمانیم.

وی تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را وظیفه اصلی هیأت مدیره اعلام کرد و افزود: مدیرعامل منتخب مسئول اجرای این تصمیم‌گیری‌ها است و تمامی مدیران اجرایی از قائم مقام گرفته تا معاونت‌های مختلف باید وظایف خود را زیر نظر مدیرعامل انجام دهند.

در ادامه این جلسه محمد تقی فیاض قائم مقام مدیرعامل هلدینگ عالیس با اشاره به سابقه 19 ساله هلدینگ عالیس در امر تولید، اظهار کرد: این سازمان توسعه یافته نتیجه کار شبانه‌روزی همه پرسنل این مجموعه از ابتدا تا کنون بوده و همه ما باید قدر این میراث گرانبهایی که هم اکنون به ما رسیده است را بدانیم.

وی با بیان اینکه عالیس هم اکنون برای بیش از 200 میلیون نفر در منطقه برندی شناخته شده است، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم این اعتبار را حفظ کنیم نیاز به اقدامات بنیادی داشته و در همین راستا شورای سازمان فروش با همکاری سایر بخش‌ها از جمله منابع انسانی ماه‌ها تلاش کرده‌اند تا سند تحول فروش هلدینگ عالیس را تدوین کنند و با استفاده از آن این حوزه را متحول کرد.

 

Positive performance

قائم مقام مدیرعامل هلدینگ عالیس با تأکید بر اهمیت حاکمیت قانون در فضای کسب و کار، اظهار کرد: باید متناسب با مأموریتی که برای هر فرد در نظر گرفته می‌شود به وی اختیارات نیز داد تا بتواند برای تحول زمینه کاری خود اقدامات مورد نیاز را انجام دهد.

فیاض با اشاره به الزام توجه به انتقادات، تصریح کرد: هر فردی باید آغوشش را به انتقادات باز کند و مدیران نیز باید به تمام انتقادات توجه داشته باشند تا مسیر را به درستی ترسیم کنند چراکه در یک فضای کاری مدیر تعیین‌کننده و مجریان تکمیل‌کننده فرآیندها هستند.

وی با بیان اینکه هیچ کس در تمام سازمان عالیس حق ایجاد انرژی منفی را ندارد؛ خاطرنشان کرد: همه افراد باید کسانی که به آنها انتقاد می‌کنند را مورد احترام قرار داده و آغوش خود را به روی یادگیری موضوعات جدید باز کنند.

قائم مقام مدیرعامل هلدینگ عالیس در ارتباط با برنامه‌هایی که برای افزایش فروش در سازمان عالیس وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید تمام علل مربوط به کاهش فروش و ایجاد ضایعات بررسی شود تا هیچ محصولی به علت رد شدن تاریخ انقصا به ضایعات تبدیل نشود.

فیاض ادامه داد: تمام مدیران باید هر چالشی که در محل کار برای آنها ایجاد می‌شود را به سرعت شناساسیی کرده و برای آن راه حل در نظر بگیرند تا هیچ چالشی به مشکل و یا در مرحله بعد به معضل تبدیل نشود.

وی افزود: در مسیر رفع چالش‌ها نباید به دنبال مقصر گشت بلکه باید به فکر راه حل بود چراکه اگر اختلالی در کارها پیش بیاید همه افراد دخیل در آن حوزه مقصر هستند و باید به صورت تیمی برای رفع آن چاره اندیشی کرد.

قائم مقام مدیرعامل هلدینگ عالیس با تأکید بر اینکه همه اعضای یک سازمان باید تفکر جامع نگر برای حوزه کسب و کار داشته باشند، اظهار کرد: باید همه بخش‌ها با یکدیگر هماهنگی داشته باشند تا سازمان به توسعه پایدار دست پیدا کند به عنوان مثال اگر محصولی تولید شود حوزه فروش باید تعهد دهد که آن را به فروش می‌رساند.

فیاض فروش را در دنیای امروز یک تخصص اعلام کرد و گفت: حوزه فروش امروز نسبت به چند سال پیش، سال گذشته و یا حتی روز قبل تفاوت بسیاری پیدا کرده و برای باقی ماندن در فضای رقابتی کنونی باید به سمت سیستم فروش یکپارچه حرکت کرد.

وی با اشاره به محتویات سند تحول حوزه فروش هلدینگ عالیس، خاطرنشان کرد: ارزش این سند در اندازه‌گیری خروجی روزانه بوده و هم اکنون نیاز است که همه به اجرای این سند اهتمام داشته باشند تا بتوانیم فروش سالم داشته و درآمد سازمان افزایش یابد.

قائم مقام مدیرعامل هلدینگ عالیس ضمن تقدیر از اقدامات مناسبی که تا کنون برای ساماندهی واحدهای مختلف انجام شده است، تصریح کرد: همه واحدهای مجموعه مانند منابع انسانی، مالی، حسابداری، فروش و سایر بخش‌ها برای توسعه سازمان تلاش داشته و هم اکنون در بسیاری از حوز‌ه‌ها شاهد بهبود وضعیت نسبت به قبل هستیم.

فیاض در ارتباط با دستاوردهای هلدینگ عالیس در حوزه‌های مختلف، تأکید کرد: هم اکنون با افتخار می‌توان این را گفت که عالیس با وجود تحریم‌های موجود تمام نیازهای فنی و مهندسی خطوط تولید را با استفاده از نیروهای مختصص رفع کرده و هم اکنون برای کمبود قطعه هیچ خط تولیدی در هیچ کدام از شرکت‌ها از کار نمی‌افتد.

وی داشتن قدرت تحلیل و استراتژی را موضوعاتی اساسی برای پیشرفت هر مدیر دانست و بیان کرد: باید کمیته‌های آینده‌پژوهی در حوزه‌های مختلف وجود داشته باشند تا بتوان موضوعات را پیش بینی کرده و از قبل برای آنها برنامه در نظر گرفت و از این روش از بروز بحران‌های اساسی در سازمان پیشگیری کرد.

قائم مقام مدیرعامل هلدینگ عالیس بیان کرد: همه حوزه‌ها برای توسعه سازمان باید صد در صد پای کار باشند و برای تولید و یا فروش فرهنگ مصرف را مورد مطالعه قرار داد به عنوان مثال هم اکنون فرهنگ مصرف ببیشتر به سمت قوطی و شیشه تمایل دارد و ما باید برای توسعه تولید و فروش این کالاها برنامه‌هایی دقیق داشته باشیم.

فیاض جایگاه مدیریت و سازمان عالیس را امانتی به دست مدیران آن عنوان کرد و گفت: همه  افراد باید به امانت وفادار باشند و به سازمان خدمت کنند تا آن ترقی که در شأن سازمان عالیس است به وقوع بپیوندد.

وی با اشاره به اهمیت افزایش فروش برای توسعه هر واحد تولیدی، اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی ضریب نفوذ خود در همه جای کشور و حتی خارج از کشور را افزایش داده و از سطح بازار با عمق آن راه پیدا کنیم و واحد فروش نیز باید  این قول را بدهد که به ازای تولید سه شیفت هر خط تولید برای فروش برنامه‌ریزی داشته باشند.

قائم مقام مدیرعامل هلدینگ عالیس فساد اخلاقی و فساد مالی را دو خط قرمز بسیار مهم در مجموعه تولیدی عالیس اعلام کرد و افزود: سومین خط قرمز نیز جابه‌جایی بی مورد افراد در سازمان بوده و ما باید بتوانیم به جای جابه‌جا کردن کارکنان اشکال کار را یافته و برای آن چاره‌جویی کنیم.

فیاض با اشاره به اهمیت سلسله مراتب در یک سازمان مترقی، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه اعتقاد بر این است که تمام کارکنان سازمان باید خود را با هیأت مدیره نزدیک بدانند اما نباید تمام نامه‌ها و درخواست‌ها به هیأت مدیره ارسال شود بلکه باید در ابتدا سرپرستان و مدیران مشکل را بررسی کنند و در صورت امکان رفع آن، اقدامات لازم را انجام دهند و تنها در صورتی که مشکل با اختیارات لایه‌های ابتدایی رفع نشد درخواست به هیأت مدیره ارسال شود.

در پایان این همایش مراسم تودیع محمد امین خیری مدیر اجرایی سازمان فروش هلدینگ عالیس برگزار شده و از وی به خاطر خدمت صادقانه 10 ساله و دستاوردهای دوره مدیریت تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 

گزارش تصویری:

 

Positive performance

 

عالیس

عالیس

عالیس

عالیس

عالیس

عالیس

عالیس

 

alis