بهره‌گیری از ابزارهای هوش مصنوعی در دستور کار عالیس

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات هلدینگ عالیس از برنامه این مجموعه تولیدی برای ورود جدی به استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی خبر داد.

دانیال احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی هلدینگ عالیس، اظهار کرد: اعتقاد در هلدینگ عالیس همواره بر این بوده که با شناسایی مشکلات به سمت پیدا کردن بهترین راهکارها و برنامه‌ریزی گام برداشت و به همین علت ورود به حوزه هوش مصنوعی و استفاده از ابزارهای آن در دستور کار این مجموعه تولیدی قرار گرفته است.

وی با اشاره به بلوغ موجود در سطوح مختلف مدیریتی سازمان عالیس، خاطرنشان کرد: با توجه به همین مسئله و الزام نهادینه‌سازی فرهنگ سازمانی مناسب کلاس‌ها آموزشی در حوزه کاربردهای هوش مصنوعی در حال برنامه‌ریزی است که یکی از دستاوردهای مهم آن نزدیکی تفکرات مدیران به یکدیگر می‌شود.

احمدزاده با تأکید بر اهمیت استقرار فناوری‌های نوین، بیان کرد:  تصمیم بر این قرار گرفت که تمام حوزه‌های سازمانی زیر چتر حمایتی علم داده و استفاده از آن داده‌ها قرار بگیرند.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات هلدینگ عالیس با بیان اینکه فرآیند آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای ورود جدی به استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در مجموعه تولیدی عالیس آغاز شده است، تصریح کرد: تا کنون با تغییر چارت سازمانی معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات، راه‌اندازی بخش هوش تجاری و استقرار ERP می‌توان این را گفت که عالیس به حوزه استفاده از تکنولوژی‌های مدرن و ابزارهای علم داده ورود مناسبی داشته و امید می‌رود در آینده‌ای نزدیک تمام بخش‌ها در هلدینگ عالیس از این فناوری‌های بهره‌مند می‌شوند.

احمدزاده در ارتباط با اقدامات دیگری که در حوزه بهره‌برداری از هوش مصنوعی در هلدینگ عالیس در حال انجام است، اظهار کرد: به عنوان مثال در حال امکان سنجی بهره‌گیری از نوعی مدل زبانی بزرگ با استفاده از هوش مصنوعی هستیم که بتوان از آن در ارتباط‌‌ گیری بخش‌های مختلف مانند بازاریابان، سیستم توزیع و حتی سهامداران استفاده کرد.

وی ادامه داد: همچنین برنامه بر این است با استفاده از ابزارهای پردازش تصویر میزان تولیدات معیوب و یا ضایعات را احصا کرده و برای کاهش آنها برنامه‌ریزی کرد.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات هلدینگ عالیس هوش مصنوعی را ابزاری برای بهینه کردن تمام فرآیندها و اقدامات سازمانی دانست و بیان کرد: در شرکت‌های صنایع غذایی در دنیا از ابزارهای هوش مصنوعی حتی برای حوزه مارکتینگ وذائقه سنجی نیز استفاده می‌شود و در یکی از این شرکت‌های خارجی با توجه به داده‌های دریافتی از مشتریان دستور تهیه محصولی توسط هوش مصنوعی نوشته وتولید شده که فروش بسیار مناسبی نیز داشته است.

احمدزاده تأکید کرد: به عبارت بهتر هوش مصنوعی ابزاری است که می‌توان از آن در همه دپارتمان‌های سازمانی برای کاهش خطای انسانی و تصمیم‌گیری دقیق‌تر استفاده کرد.

alis