طرز تهیه اسموتی استوایی

در روزهای گرم تابستان که خورشید بی‌رحمانه می‌تابد و بدنتان آب زیادی از دست داده است، شما به یک نوشیدنی نیاز دارید که خنک باشد و عطش شما را برطرف کند، سالم و مقوی باشد، سرشار از انرژی بوده و شما را سرحال بیاورد و نهایتاً خیلی سریع آماده شود. اسموتی استوایی همان چیزی است که می‌خواهید! یک نوشیدنی خوش‌طعم و خاص که از ترکیب میوه‌های استوایی ساخته می‌شود و سرشار از ویتامین است. در این مطلب ما قصد داریم طرز تهیه اسموتی استوایی را به شما آموزش دهیم تا با تهیه آن، از روزهای تابستانی خود لذت ببرید!

اسموتی استوایی چیست؟

اسموتی استوایی چیست؟

اسموتی استوایی نوعی اسموتی محبوب و پرطرفدار در دنیاست که از ترکیب میوه‌های استوایی تهیه می‌شود و انواع مختلفی دارد. این نوشیدنی بافتی غلیظ و خامه‌ای دارد و طعم آن نیز بسیار خوشمزه و دلچسب است. این اسموتی یکی از نوشیدنی‌های سالم و مقوی است که سرشار از ویتامین، مواد معدنی و فیبر است و به عملکرد بهتر دستگاه گوارش کمک می‌کند و در حفظ سلامت سیستم ایمنی نیز مؤثر است. همچنین میزان کالری پایینی دارد و برای افرادی که به تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند، انتخاب بسیار مناسبی است. آشنایی با طرز تهیه نوشیدنی‌های استوایی هم خالی از لطف نیست.

آموزش گام‌به‌گام طرز تهیه اسموتی استوایی

در این مطلب دستور تهیه اسموتی استوایی با چند روش مختلف و ترکیبات متنوع به شما آموزش داده می‌شود تا هر بار اسموتی استوایی متنوعی را امتحان کرده و از نوشیدن آن لذت ببرید. پس تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

اسموتی استوایی انبه و آناناس و موز

مواد لازم برای تهیه اسموتی استوایی انبه و آناناس و موز

آب آناناس 3/4 لیوان
شیر نارگیل نصف لیوان
موز فریز شده 1 عدد
انبه فریز شده 1 لیوان
اسلایس آناناس، انبه و موز به مقدار لازم

طرز تهیه اسموتی استوایی انبه و آناناس و موز

ابتدا انبه و موز را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کرده و به مدت 3 تا 4 ساعت در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. بعد از فریز شدن آنها، آب آناناس، شیر نارگیل، موز و انبه فریز شده را داخل میکسر یا غذاساز بریزید و با هم میکس کنید تا مخلوط کاملا صاف و یکدست شود. سپس آن را در لیوان‌های مورد نظرتان سرو کرده و با حلقه موز و تکه‌های انبه و آناناس تزئین کنید. نظرتان درباره‌ی این طعم جادویی چیست؟

با انواع اسموتی‌ بیشتر آشنا شوید!

اسموتی استوایی انبه و آناناس و پاپایا

مواد لازم برای تهیه اسموتی استوایی انبه و آناناس و پاپایا

شیر نارگیل 1 لیوان
آب آناناس 1 لیوان
پاپایا فریز شده نصف لیوان
انبه فریز شده نصف لیوان
آناناس فریز شده نصف لیوان
موز فریز شده 1 عدد
عسل 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه اسموتی انبه و آناناس و پاپایا

ابتدا پاپایا، انبه، موز و آناناس را به قطعات کوچک برش بزنید و به مدت 3 تا 4 ساعت داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزند. سپس میوه‌های فریز شده را داخل میکسر بریزید و با هم میکس کنید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند. در نهایت آب آناناس، شیر نارگیل و عسل را به مواد اضافه نموده و مجددا میکس کنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. اسموتی شما آماده است! آن را در لیوان‌های دلخواهتان سرو کنید و از طعم آن لذت ببرید.

درباره روش‌های تهیه اسموتی انبه بیشتر مطالعه کنید.

اسموتی استوایی آناناس و هلو

مواد لازم برای تهیه اسموتی استوایی آناناس و هلو

آناناس فریز شده نصف لیوان
هلو فریز شده 1 لیوان
شیر 1 لیوان
عسل 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه اسموتی استوایی آناناس و هلو

ابتدا آناناس و هلو را به قطعات کوچک برش بزنید و به مدت 3 تا 4 ساعت در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. سپس میوه‌های یخ‌زده را به همراه شیر و عسل درون میکسر بریزید و مواد را با هم میکس کنید تا کاملا یکدست شوند. اسموتی شما آماده سرو شدن است.

شما می‌توانید با استفاده از مقاله طرز تهیه اسموتی موز و هلو، این اسموتی خوشمزه را هم امتحان کنید.

اسموتی استوایی انبه و زنجبیل

اسموتی استوایی انبه و زنجبیل

مواد لازم برای تهیه اسموتی استوایی انبه و زنجبیل

انبه فریز شده 450 گرم
موز فریز شده 2 عدد
روغن نارگیل 1 قاشق سوپ خوری
عسل 1 قاشق سوپ خوری
زنجبیل تازه خرد شده 1 یا 2 قاشق چای‌خوری
آب سرد 1.5 لیوان

طرز تهیه اسموتی استوایی انبه و زنجبیل

ابتدا موز و انبه را به قطعات کوچک تقسیم کنید و به مدت 3 تا 4 ساعت در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. سپس میوه‌های فریز شده را به همراه روغن نارگیل، عسل، زنجبیل خرد شده و آب سرد درون میکسر بریزید و آنها را میکس کنید تا کاملا یکدست شوند. سپس آن را در لیوان‌های مورد نظرتان بریزید و با حلقه‌های موز و تکه‌های انبه آن را تزئین کنید.

با خواص اسموتی برای سلامتی آشنا شوید.

اسموتی استوایی انبه و موز

مواد لازم برای تهیه اسموتی استوایی انبه و موز

شیر نارگیل 1 لیوان
آب انبه 1 لیوان
موز فریز شده نصف لیوان
انبه فریز شده نصف لیوان
توت‌فرنگی تازه نصف لیوان
ماست یونانی 1/4 لیوان
عسل 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه اسموتی استوایی انبه و موز

ابتدا موز و انبه را به قطعات کوچک برش بزنید و به مدت 3 تا 4 ساعت در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. سپس میوه‌های فریز شده را به همراه توت فرنگی و آب انبه درون میکسر بریزید و با هم میکس کنید تا کاملا یکدست شوند. سپس شیر نارگیل، ماست یونانی و عسل را به مواد اضافه کرده و مجددا میکس کنید تا مواد کاملا با هم مخلوط شده و یکدست شوند. سپس آن را در لیوان‌های مورد نظرتان بریزید و با تکه‌های توت‌فرنگی و انبه آن را تزئین کنید. این اسموتی بسیار قوی و سرشار از ویتامین و کلسیم است. نوش جان!

اسموتی موز را چگونه درست کنیم؟

اسموتی سبز استوایی

مواد لازم برای تهیه اسموتی سبز استوایی

انبه 1 عدد متوسط
آناناس خرد شده 3/4 لیوان
برگ اسفناج تازه 1 لیوان
شیر به مقدار لازم

طرز تهیه اسموتی سبز استوایی

ابتدا پوست انبه را جدا کرده و هسته آن را خارج کنید. سپس آن را به قطعات کوچک تقسیم کرده و به همراه قطعات آناناس به مدت 3 تا 4 ساعت درون فریزر قرار دهید تا یخ بزند. پس از گذشت زمان لازم، میوه‌های یخ زده را درون میکسر بریزید و با هم میکس کنید. سپس برگ اسفناج و شیر را به مواد اضافه کرده و مجددا با هم میکس کنید تا کاملا یکدست شوند. اسموتی سبز استوایی شما آماده نوشیدن است. آن را در لیوان‌ دلخواهتان بریزید و با قطعات انبه و برگ تازه نعناع تزئین کنید. این اسموتی بسیار سالم و مقوی است و به تناسب اندام شما کمک می‌کند.

اگر به دنبال کاهش وزن هستید و به تناسب اندام خود اهمیت می‌دهید، با طرز تهیه اسموتی رژیمی بیشتر آشنا شوید.

نکات تکمیلی طرز تهیه اسموتی استوایی

نکات تکمیلی طرز تهیه اسموتی استوایی

  • در تهیه اسموتی‌های استوایی، استفاده‌ از میوه‌های استوایی به‌صورت یخ‌زده، بافت غلیظ و خوشمزه‌ای به اسموتی شما می‌بخشد و دیگر نیازی به استفاده از یخ ندارید.
  • می‌توانید به اسموتی‌های خود، مقداری تخم شربتی یا دانه‌ی چیا اضافه کنید.
  • اگر به نوشیدنی‌هایی با طعم شیرین علاقه دارید، مقدار عسل بیشتری به مواد اسموتی اضافه کنید.
  • در تهیه اسموتی حتماً از میوه‌های تازه و کاملاً رسیده استفاده کنید.
  • اگر به لاکتوز موجود در لبنیات حساسیت دارید، در تهیه اسموتی‌ها به‌جای محصولات لبنی از شیر نارگیل یا سایر شیرهای گیاهی و ماست پروبیوتیک استفاده کنید.

حالا که در فصل تابستان به سر می‌برید و خوشمزه‌ترین و خوش‌رنگ‌ترین میوه‌ها را در اختیار دارید، طرز تهیه اسموتی میوه‌های قرمز را حتماً امتحان کنید.

کلام آخر

اسموتی‌های استوایی از جمله محبوب‌ترین نوشیدنی‌های دنیا هستند که بسیار سالم و مقوی بوده و سرشار از ویتامین، فیبر و مواد معدنی هستند. در این مقاله طرز تهیه اسموتی‌های استوایی به شما آموزش داده شد تا هر زمان که مایل بودید، اسموتی استوایی محبوبتان را در کم‌ترین زمان ممکن آماده کرده و از نوشیدن آن لذت ببرید. طعم دلچسب این اسموتی‌ها و حس طراوت و خنکی که در وجودتان ایجاد می‌کند، حسابی شما را سرزنده و شاداب می‌کند. مسلماً با یک بار نوشیدن این اسموتی خاص و دلچسب، به یکی از طرفداران این نوشیدنی تبدیل می‌شوید!

سؤالات متداول

اسموتی‌های استوایی با چه میوه‌هایی تهیه می‌شوند؟

در تهیه اسموتی استوایی از میوه‌هایی مانند انبه، آناناس، موز، پاپایا، نارگیل، توت‌فرنگی و… استفاده می‌شود.

چرا در تهیه اسموتی‌های استوایی از میوه‌های فریزشده و یخ‌زده استفاده می‌شود؟

استفاده از میوه‌های فریز شده و یخ‌زده بافت غلیظ و خامه مانندی به نوشیدنی می‌بخشد و آن را خوشمزه‌تر و خنک‌تر می‌کند.

چگونه می‌توان یک اسموتی استوایی سرشار از پروتئین را برای ورزشکاران آماده کرد؟

برای این کار مقداری از پودر پروتئین مصرفی فرد ورزشکار را به مخلوط مواد اولیه اسموتی اضافه کنید. البته اسموتی‌هایی که در تهیه آن‌ها از انواع شیر لبنی و گیاهی و ماست یونانی استفاده می‌شود نیز پروتئین بالایی دارند.

نظر خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

alis