طرز تهیه اسموتی نارنگی

احتمالا شما هم با شنیدن نام نارنگی به یاد روزهای خوش‌رنگ پاییزی می‌افتید و بوی خاطره‌انگیز نارنگی در سرتان می‌پیچد. در واقع اسموتی نارنگی نقطه‌ی تلاقی روزهای گرم تابستانی با روزهای خنک پیش‌رو در پاییز است. این اسموتی ویتامینه و جذاب یکی از انواع اسموتی‌هایی است که با استفاده از نارنگی تهیه می‌شود و طعم خاص و دلپذیری دارد. اگر در روزهای پایانی تابستان به تدریج در نقاط مختلف بازار چشمتان به نارنگی‌هایی می‌افتد که با نظم و ترتیب چیده شده‌اند و از آمدن پاییز هزاررنگ خبر می‌دهند، حتما مقداری نارنگی تهیه کنید و با استفاده از دستور تهیه اسموتی نارنگی که در این مقاله به شما آموزش داده می‌شود، یک اسموتی نارنگی خوشمزه آماده کنید و آمدن پاییز را جشن بگیرید!

با خواص نارنگی بیشتر آشنا شوید

خواص نارنگی

نارنگی یکی از میوه‌های خوشمزه و پرطرفدار پاییزی است که از خانواده مرکبات بوده و دارای طبعی سرد است. این میوه بسیار آبدار است و حدود 85درصد آن را آب تشکیل می‌دهد. از طرفی دیگر سرشار از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. از دیگر خواص نارنگی می‌توان به بهبود سلامت قلب و تنظیم فشارخون، سلامت پوست و مو، سلامت دستگاه گوارش و کمک به هضم غذا، بهبود سرماخوردگی، پیشگیری از سرطان و سکته قلبی و نیز سلامت چشم‌ها و لثه‌ها اشاره نمود. این میوه همچنین بر کاهش وزن و لاغری نیز بسیار مؤثر است.

یک نارنگی متوسط با وزن تقریبی 88گرم:

  • به میزان 47کالری، انرژی دارد.
  • حاوی 12گرم کربوهیدرات، 2گرم فیبر و 0.7گرم پروتئین است.
  • میزان 26درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C، سه درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین A و 3درصد از نیاز روزانه بدن به پتاسیم را تامین می‌کند.

در صورت تمایل مقاله‌ی خواص اسموتی برای سلامتی را مطالعه کنید و با خواص اسموتی‌ها بیشتر آشنا شوید.

طرز تهیه انواع اسموتی با نارنگی

در ادامه طرز تهیه انواع اسموتی نارنگی به شما آموزش داده می‌شود تا بر اساس ذائقه‌ خود و همچنین مواد در دسترس، انواعی از اسموتی‌های نارنگی را تهیه کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید!

اسموتی نارنگی و سیب

نارنگی 2 عدد
سیب 2 عدد
شیر 1 لیوان
دارچین به مقدار دلخواه
عسل 1 قاشق چای‌خوری

طرز تهیه اسموتی نارنگی و سیب

ابتدا پوست نارنگی‌ها را جدا کنید و آن‌ها را به‌صورت فیله درآورید. توجه داشته باشید که اگر نارنگی هسته داشت، حتماً هسته‌های آن را جدا کنید. سپس سیب‌ها را پوست بگیرید و خرد کنید. در ادامه میوه‌ها را درون مخلوط‌کن بریزید و شیر را به آنها اضافه کنید. سپس مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شوند. در پایان عسل و دارچین را به مواد اضافه و مجدداً با هم مخلوط کنید. اسموتی نارنگی و سیب شما آماده است. نوش جان!

انواع اسموتی‌ و خواص آنها را بشناسید و به دنیای هیجان‌انگیز طعم‌ها سفر کنید!

اسموتی نارنگی و توت‌فرنگی

نارنگی 2 عدد
توت‌فرنگی 3 عدد
بستنی ساده 2 قاشق غذاخوری
شیر 2 تا 3 قاشق غذاخوری
عسل 1 قاشق مرباخوری

طرز تهیه اسموتی نارنگی و توت‌فرنگی

توت‌فرنگی‌ها را بشویید و ساقه و برگ‌های آنها را جدا کنید. سپس آنها را از وسط نصف کنید. پوست نارنگی‌ها را جدا و آن‌ها را فیله کنید و هسته‌ها را خارج کنید. در ادامه میوه‌ها را درون مخلوط‌کن بریزید و با دور کند یا متوسط به مدت 1 دقیقه با هم مخلوط کنید. سپس بستنی را اضافه و با دور تند با سایر مواد مخلوط کنید. حالا نوبت اضافه نمودن شیر و عسل است. سعی کنید که مقدار شیر را با توجه به غلظت اسموتی تنظیم کنید. اگر اسموتی شما خیلی غلیظ است، مقدار شیر بیشتری اضافه و در صورتی که اسموتی غلظت مناسبی داشت، شیر کمتری اضافه کنید. مواد را مجدداً با هم مخلوط و در نهایت در لیوان‌های موردنظرتان سرو کنید. نظرتان درباره این طعم دلپذیر چیست؟

به شما پیشنهاد می‌کنیم که طرز تهیه اسموتی توت‌فرنگی را مطالعه و این اسموتی خوشمزه را هم امتحان کنید.

اسموتی نارنگی با انار

نارنگی 5 عدد
موز 1 عدد
انار 1 عدد
ماست خامه‌ای 1 پیمانه
گردو 1 عدد

طرز تهیه اسموتی نارنگی با انار

پوست موز را جدا کنید و آن را به‌صورت حلقه‌ای برش بزنید. نارنگی‌ها را پوست گرفته و فیله کنید. انار را دانه کرده و گردو را پوست گرفته و خرد کنید.

ماست خامه‌ای را درون مخلوط‌کن بریزید و به مدت 30ثانیه هم بزنید. سپس حلقه‌های موز را به ماست اضافه کنید و مجددا آنها را هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. در ادامه دانه‌های انار، فیله‌های نارنگی و گردوی خردشده را هم به مواد اضافه کنید و تا جایی هم بزنید که مواد کاملا با هم مخلوط شده و یکدست شوند. اسموتی شما به همین راحتی آماده شد. آن را در لیوان‌های موردنظر سرو کنید و با گردوی خردشده، دانه‌های انار یا حلقه‌های موز تزئین کنید.

در این مقاله شما را با انواع اسموتی‌های زمستانی آشنا می‌کنیم. بی‌شک مطالعه آن خالی از لطف نیست.

اسموتی نارنگی و شیر بادام

نارنگی 4 عدد
ماست خامه‌ای 1/4 پیمانه
شیر بادام 1/4 پیمانه
عصاره وانیل به مقدار بسیار کم
زردچوبه (اختیاری) 4/1 قاشق چای‌خوری
عسل (اختیاری) 1 قاشق غذاخوری
یخ خردشده نصف پیمانه

دستور تهیه اسموتی نارنگی و شیر بادام

پوست نارنگی‌ها را جدا و آنها را فیله کنید. بهتر است بافت سفید روی فیله‌ها را هم جدا کنید.

ابتدا ماست خامه‌ای را درون مخلوط‌کن ریخته و خوب هم بزنید. سپس شیر بادام را به آن اضافه و مجدداً هم بزنید تا کاملاً صاف و یکدست شوند. در ادامه فیله‌های نارنگی را به همراه عصاره وانیل و در صورت دلخواه، عسل و زردچوبه به مواد اضافه کنید و مجدداً مواد را هم بزنید. وقتی مواد کاملاً صاف و یکدست شد، یخ را هم اضافه و با دور تند مواد را هم بزنید. اسموتی شما آماده است. از این طعم متفاوت و جدید لذت ببرید!

نکات تکمیلی تهیه اسموتی نارنگی

نکات تکمیلی تهیه اسموتی نارنگی

  • در تهیه اسموتی بهتر است که میوه‌ها را قطعه قطعه کنید و حدود یک ساعت درون فریزر قرار دهید تا یخ بزنند. در این صورت اسموتی شما خوشمزه‌تر و خنک‌تر خواهد بود و نیازی به استفاده از یخ خردشده ندارید.
  • اگر به طعم شیرین علاقه دارید، می‌توانید مقدار عسل بیشتری به مواد اضافه کنید.
  • به‌جای عسل می‌توانید از شکر استفاده کنید.
  • در تهیه اسموتی نارنگی می‌توانید از انواع شیر یا بستنی طعم‌دار نیز استفاده کنید.
  • برای تزیین اسموتی‌ها می‌توانید از قطعات میوه، خامه فرم گرفته، بیسکویت یا برگ نعنا استفاده کنید.

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، سری به مقاله‌ی طرز تهیه اسموتی رژیمی بزنید و با انواع اسموتی‌های رژیمی و طرز تهیه آنها آشنا شوید.

کلام آخر

نارنگی از جمله میوه‌های بسیار مقوی است که سلامتی شما را بهبود می‌بخشد. برای تنوع بخشیدن به مصرف نارنگی می‌توانید از آن در تهیه اسموتی‌های مختلف استفاده و طعم‌های دلپذیر و متفاوتی را خلق کنید. اسموتی‌های نارنگی گزینه‌ی بسیار مناسبی برای میان‌وعده هستند. در مهمانی‌ها و جمع‌های دوستانه نیز می‌توانید با انواع اسموتی‌های نارنگی از مهمانانتان پذیرایی و طعمی متفاوت و جذاب را به آنها هدیه کنید. دستور تهیه اسموتی نارنگی بسیار ساده است و خیلی سریع هم آماده می‌شود. پس همین حالا دست‌به‌کار شوید و خودتان را به نوشیدن یکی از انواع اسموتی نارنگی دعوت کنید!

سؤالات متداول

برای تهیه اسموتی نارنگی به چه موادی نیاز داریم؟

برای تهیه اسموتی نارنگی بسته به نوع اسموتی شما به موادی مانند نارنگی، شیر، ماست خامه‌ای، عسل و انواعی از میوه‌ها مانند انار، موز یا توت‌فرنگی و… نیاز دارید.

غلظت اسموتی باید چقدر باشد؟

اسموتی‌ در اصل یک نوشیدنی نسبتاً غلیظ است؛ اما شما می‌توانید بر اساس ذائقه خود، میزان غلظت آن را تغییر دهید و اسموتی‌هایی غلیظ‌تر یا روان‌تر تهیه کنید.

چگونه میزان کالری انواع اسموتی نارنگی را کاهش دهیم؟

برای تهیه انواع اسموتی نارنگی با کالری کمتر می‌توانید بستنی را از دستور تهیه حذف و از انواع شیر با چربی کمتر استفاده کنید. به‌جای استفاده از ماست خامه‌ای هم می‌توانید از انواع ماست با کالری کمتر استفاده کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

alis