طرز تهیه اسموتی توت‌فرنگی با ماست

در فصل تابستان با گرم شدن هوا نوشیدنی‌های خنک طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند؛ مخصوصاً اگر این نوشیدنی‌ها بر پایه‌ی میوه‌های خوشمزه‌ی تابستانی باشند. اسموتی توت‌فرنگی با ماست یکی از این نوشیدنی‌های خنک و پرطرفدار است که به دلیل استفاده از توت‌فرنگی در ترکیبات آن، مزه‌ی بهشتی و دلپذیری دارد. از طرف دیگر این اسموتی سرشار از پروتئین، انواع ویتامین‌ها و فیبر است و آب موردنیاز بدنتان را هم تأمین می‌کند. بنابراین اگر به دنبال یک نوشیدنی سالم، مقوی و درعین‌حال خوش‌طعم هستید، پیشنهاد ما به شما اسموتی توت‌فرنگی با ماست است. دستور تهیه اسموتی توت‌فرنگی با ماست بسیار ساده است و خیلی سریع آماده می‌شود. حتماً این اسموتی را امتحان کنید!

روش اول: تهیه اسموتی توت‌فرنگی با ماست

تهیه اسموتی توت‌فرنگی با ماست

توت‌فرنگی تازه 2 پیمانه
ماست ساده 1 پیمانه
عسل 1 تا 2 قاشق غذاخوری
شیر بادام (اختیاری) 1/4 پیمانه

آموزش طرز تهیه اسموتی توت‌فرنگی با ماست

ابتدا توت‌فرنگی‌ها را بشویید و ساقه و برگ‌های آن را جدا کنید. سپس توت‌فرنگی‌ها را قطعه قطعه کنید و درون یک ظرف دربسته بریزید. ظرف را به مدت 1 ساعت درون فریزر قرار دهید تا توت‌فرنگی‌ها یخ بزنند. پس از گذشت زمان لازم، توت‌فرنگی‎‌ها را از فریزر خارج کنید و درون مخلوط‌کن بریزید. سپس ماست و عسل را به آن اضافه و مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملاً صاف و یکدست شوند. در صورت تمایل، شیر بادام را نیز به مواد اضافه و مجدداً مواد را مخلوط کنید. اسموتی توت‌فرنگی با ماست شما آماده است! آن را در لیوان‌های موردنظر سرو کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

همچنین می‌توانید اسموتی توت‌فرنگی با شیر نارگیل عالیس را هم امتحان کنید.

روش دوم: تهیه اسموتی توت‌فرنگی با ماست به‌صورت رژیمی

توت‌فرنگی تازه 3 پیمانه
ماست یونانی نصف پیمانه
آب 2/3 پیمانه
عسل 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه اسموتی توت‌فرنگی با ماست به‌صورت رژیمی

این اسموتی دارای کالری کمتری است، بنابراین برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، گزینه بسیار خوبی است. همچنین برای ورزشکاران به‌عنوان یک وعده بعد از تمرین مناسب است.

برای تهیه این اسموتی ابتدا توت‌فرنگی‌ها را شسته و ساقه و برگ‌های آن را جدا کنید. سپس آن را به قطعات کوچک‌تر تقسیم و درون یک ظرف دربسته بریزید و به مدت 1 ساعت در فریزر قرار دهید. پس از یخ زدن توت‌فرنگی‌ها، آن‌ها را از فریزر خارج و به همراه آب، عسل و ماست یونانی درون مخلوط‌کن بریزید و مواد را کاملا با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. آن را در لیوان‌های دلخواهتان بریزید و از طعم آن لذت ببرید.

اکنون که با طرز تهیه اسموتی توت‌فرنگی با ماست آشنا شدید، چطور است که معجون توت‌فرنگی را هم امتحان کنید؟ بی شک عاشق طعم این معجون خواهید شد!

نکات تکمیلی طرز تهیه اسموتی توت‌فرنگی با ماست

نکات تکمیلی طرز تهیه اسموتی توت‌فرنگی با ماست

  • در تهیه اسموتی توت‌فرنگی با ماست به‌صورت رژیمی، به‌جای آب می‌توانید از آب گازدار استفاده کنید.
  • در صورتی که زمان کافی برای تهیه قطعات توت‌فرنگی یخ‌زده را ندارید، می‌توانید از مقداری یخ خرد شده در تهیه اسموتی استفاده کنید.
  • سعی کنید ماست، شیر بادام و آب را در حالتی که سرد و خنک هستند به مخلوط اضافه کنید.
  • در دستور تهیه این اسموتی به‌صورت رژیمی برای تهیه یک اسموتی رژیمی پر پروتئین، می‌توانید مقداری پودر پروتئین به مخلوط مواد اضافه کنید. در این صورت نوشیدنی حاصل در عین اینکه کالری کمتری دارد، پروتئین و ویتامین مورد نیاز بدنتان را به‌خوبی تأمین می‌کند.
  • در هنگام تهیه اسموتی رژیمی بهتر است آب را به‌تدریج به مواد اضافه کنید، زیرا ممکن است مقدار آب کمتری نسبت به میزان گفته شده در دستور تهیه برای اسموتی شما کافی باشد. بنابراین با این کار از رقیق شدن اسموتی جلوگیری می‌شود. همچنین اگر اسموتی خیلی سفت شد، مقدار آب را افزایش دهید.
  • برای تزیین این اسموتی می‌توانید از برش‌های توت‌فرنگی، خامه فرم گرفته یا برگ نعنا استفاده کنید.
  • اگر تمایل دارید نوشیدنی شما شیرین‌تر باشد، می‌توانید مقدار عسل بیشتری به مخلوط اضافه کنید.
  • در صورت نبودن عسل می‌توانید از شکر استفاده کنید.

با طرز تهیه خوشمزه‌ترین اسموتی‌ها بیشتر آشنا شوید!

کلام آخر

همان‌طور که مشاهده کردید، اسموتی توت‌فرنگی با ماست هم خیلی سریع آماده می‌شود و هم بسیار ساده و کم‌هزینه است. درعین‌حال سالم و مقوی است و حسابی شما را سرحال می‌آورد. در این مقاله طرز تهیه اسموتی توت‌فرنگی با ماست به دو روش به شما آموزش داده شد تا بر اساس رژیم غذایی خود، روش موردنظر را انتخاب کنید و با تهیه‌ی این اسموتی بی‌نظیر، نوشیدنی خوشمزه و سالمی را به خودتان هدیه کنید. با مجله عالیس، روزهای گرم تابستانی را با اسموتی‌های خنک سپری کنید!

سؤالات متداول

برای تهیه اسموتی توت‌فرنگی با ماست به چه موادی نیاز داریم؟

برای تهیه این اسموتی شما به توت‌فرنگی تازه، ماست و مقداری عسل یا شکر نیاز دارید.

تهیه اسموتی توت‌فرنگی با ماست چقدر زمان می‌برد؟

اگر توت‌فرنگی‌های شما از قبل یخ‌زده باشند، این اسموتی در کمتر از ۵دقیقه آماده خواهد شد. البته شما می‌توانید به‌جای استفاده از توت‌فرنگی یخ‌زده، مقداری یخ خرد شده به مخلوط مواد اضافه کنید.

اگر اسموتی خیلی رقیق یا غلیظ شود، چه باید کرد؟

اگر اسموتی خیلی رقیق شد، چند توت‌فرنگی دیگر به همراه مقداری عسل به مخلوط مواد اضافه کنید. در صورتی که اسموتی شما خیلی غلیظ و سفت شد، کمی آب یا شیر بادام به مواد اضافه کنید تا کمی رقیق‌تر شود.

نظر خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

alis