طرز تهیه دمنوش زنجبیل و لیمو برای لاغری

کاهش وزن و لاغری، بدون شک آرزوی همه ماست. فرقی نمی‌کند که آقا باشید یا خانم، احتمالاً شما نیز به دنبال راهکارهای مختلف برای کاهش وزن هستید و حتی ممکن است که خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های بسیاری را در این میان برای رسیدن به هدف خود امتحان کرده باشید. دمنوش زنجبیل و لیمو برای لاغری، از جمله بهترین توصیه‌های متخصصان است.

در این مطلب از بلاگ عالیس، می‌خواهیم با طرز تهیه دمنوش زنجبیل و لیمو آشنا شویم. نکات مهم در طرز تهیه این دمنوش را خواهیم خواند و همچنین با ارزش غذایی آن نیز آشنا خواهیم شد. در نهایت نیز به خواص و فواید دمنوش زنجبیل و لیمو برای سلامتی، نگاهی خواهیم داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این نوشیدنی سالم، همراه ما باشید.

مواد لازم در طرز تهیه دمنوش زنجبیل و دارچین

مواد لازم در طرز تهیه دمنوش زنجبیل و دارچین

این دمنوش از جمله راحت‌ترین نوشیدنی‌هایی است که می‌توانید برای خود تهیه کنید. مواد اولیه این دمنوش به‌سادگی قابل‌تهیه هستند و شما می‌توانید در نزدیک‌ترین فروشگاه‌ها پیدایشان کنید. از دیگر دمنوش‌هایی که می‌توانید با زنجبیل تهیه کنید، دمنوش زنجبیل و دارچین است؛ در بلاگ عالیس، می‌توانید طرز تهیه دمنوش زنجبیل و دارچین را نیز یاد بگیرید.

از جمله مواد اولیه دمنوش زنجبیل و لیمو می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

لیموترش تازه 1 عدد کوچک اسلایس شده
ریشه زنجبیل تازه چند عدد برش 2 سانتی‌متری
آب 1 تا 2 پیمانه
عسل به میزان لازم

این مقدار از مواد اولیه که در طرز تهیه دمنوش زنجبیل و لیمو مشاهده کردید، برای تهیه حدود 2 فنجان متوسط از این نوشیدنی کافی است. اگر می‌خواهید که این دمنوش لاغری را برای تعداد افراد بیشتری تهیه کنید، می‌توانید میزان هر یک از مواد اولیه را به نسبت مساوی افزایش دهید. اگر هم می‌خواهید اولین‌بار تنها برای مزه‌کردن تهیه‌اش کنید، می‌توانید میزان مواد اولیه را به نسبت مساوی کاهش دهید.

طرز تهیه دمنوش زنجبیل و لیمو

روش تهیه این دمنوش از آن چیزی که فکر می‌کنید بسیار ساده‌تر است. شما می‌توانید دمنوش زنجبیل و لیمو را در عرض 15 تا 20 دقیقه حاضر کنید و سپس آن را نوش جان کنید. به‌طورکلی می‌توان گفت که تهیه انواع دمنوش بسیار ساده و سریع است. از دیگر دمنوش‌های ساده می‌توان به دمنوش شیرین بیان نیز اشاره کرد. طرز تهیه دمنوش شیرین بیان را می‌توانید در بلاگ عالیس مطالعه فرمایید.

در طرز تهیه دمنوش زنجبیل و لیمو باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

ابتدا یک لیموترش تازه و کوچک انتخاب کنید. پوست آن را به‌خوبی بشویید و سپس خشک کنید. لیمو را به 2 قسمت مساوی تقسیم کنید. آب نیمی از لیمو را گرفته و در یک قوری مناسب بریزید. سپس نیمه دیگر لیمو را اسلایس کرده و آن را نیز داخل قوری قرار دهید. می‌توانید اسلایس‌ها را مستقیما داخل فنجان‌های سرو نیز قرار دهید.

اکنون پوست روی زنجبیل را به کمک پشت قاشق بتراشید؛ اگر این کار برایتان دشوار است می‌توانید از چاقو یا پوست‌کن نیز استفاده کنید. چند اسلایس 2 سانتی‌متری از زنجبیل جدا کرده و آن‌ها را نیز داخل قوری بیندازید. حواستان باشد که مقدار زنجبیل زیاد نشود، زیرا باعث تند و زننده شدن دمنوش شما خواهد شد.

اکنون حدود 2 پیمانه آب را روی حرارت قرار داده و اجازه دهید که جوش بیاید. زمانی که شروع به جوشیدن کرد، آن را داخل قوری مواد اولیه بریزید. در قوری را ببندید و اجازه دهید که به مدت 10 تا 15 دقیقه، نوشیدنی شما دم بکشد. می‌توانید در این مدت قوری را روی حرارت کتری قرار دهید.

بعدازاین مدت‌زمان می‌توانید دمنوش را از صافی رد کرده و داخل فنجان‌های مخصوص سرو بریزید. اندکی عسل نیز برای شیرین‌شدن به آن اضافه کرده و در نهایت نوش جان کنید.

نگاهی به ارزش غذایی دمنوش زنجبیل و لیمو

این دمنوش را می‌توان از جمله مغذی‌ترین دمنوش‌ها دانست. برای اینکه بتوانیم نگاهی به فواید و خواص دمنوش زنجبیل و لیمو داشته باشیم، ابتدا باید با ارزش غذایی، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در این نوشیدنی آشنا شویم.

دمنوش زنجبیل و لیمو را می‌توان یکی از بهترین و غنی‌ترین منابع برای ویتامین ث، آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر، ویتامین ب 6، منیزیم و پتاسیم دانست. نوشیدن این دمنوش نه‌تنها می‌تواند نیاز روزانه بدن ما را به این مواد مغذی تأمین کند، بلکه هر کدام خواص خاص خودشان را نیز دارند که می‌تواند در سلامتی ما نقشی مهم داشته باشد.

باید توجه داشت که هراندازه زمان دم‌کشیدن دمنوش زنجبیل و لیمو کمتر باشد، مواد مغذی موجود در آن نیز بیشتر حفظ خواهند شد. با افزایش زمان دم‌کشیدن، این دمنوش نیز خواص خودش را بیشتر از دست خواهد داد. در نهایت، باید بدانید که این نوشیدنی، هیچ مقداری از کالری، چربی، سدیم، کربوهیدرات یا پروتئین به همراه ندارد.

خواص دمنوش زنجبیل و لیمو برای لاغری

یکی از مهم‌ترین خواصی که دمنوش زنجبیل و لیمو برای ما به همراه دارد، کمک به لاغری و کاهش وزن است. برای اینکه خیالتان راحت شود، باید بگوییم که خواص این دمنوش برای لاغری نه‌تنها در طب سنتی، بلکه با تحقیقات پزشکی و علمی هم ثابت شده است.

به همین دلیل شما می‌توانید بدون نگرانی آن را در رژیم غذایی روزانه خود جای داده و از خواصش بهره‌مند شوید. اگر به انواع نوشیدنی برای لاغری علاقه دارید، مقاله معجون بدنسازی برای کاهش وزن در بلاگ عالیس، می‌تواند برایتان مناسب باشد.

دمنوش زنجبیل و لیمو می‌تواند از 2 جهت برای لاغری و کاهش وزن مناسب باشد:

کاهش گرسنگی با لیمو

کالری لیمو بسیار پایین است و در عوض فیبر بسیار بالایی دارد. نوشیدن این دمنوش یا استفاده از لیموترش تازه قبل از غذا، می‌تواند از اشتهای کاذب جلوگیری کرده و احساس سیری شما را بیشتر کند. همچنین ثابت شده است که پلی‌فنول‌های موجود در لیمو می‌تواند به مقاومت بدن در برابر انسولین کمک کند.

افزایش سوخت‌وساز با زنجبیل

در کنار تمامی خواص لیمو، زنجبیل موجود در این نوشیدنی می‌تواند سوخت‌وساز یا همان متابولیسم بدن شما را افزایش داده و به چربی‌سوزی کمک کند. همین اواخر مقاله‌ای در این باره منتشر شده است که نشان می‌دهد مصرف زنجبیل در رژیم غذایی یا فراورده‌های حاوی این ماده، می‌تواند سرعت کاهش وزن بدن را افزایش داده و همچنین به ازبین‌رفتن چربی‌ها در ناحیه شکم نیز کمک کند.

نگاهی به دیگر فواید دمنوش زنجبیل و لیمو

نگاهی به دیگر فواید دمنوش زنجبیل و لیمو

خواص دمنوش زنجبیل و لیمو تنها به لاغری و کاهش وزن محدود نمی‌شود. این نوشیدنی را می‌توان یک داروهای همه‌کاره برای سلامتی بدن دانست. از جمله دیگر خواص و فوایدی که می‌توان برای نوشیدنی شاهد بود، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • این نوشیدنی می‌تواند برای کاهش حالت تهوع بسیار مفید باشد. افرادی که تهوع یا استفراغ دارند، می‌توانند از این دمنوش برای بهبودی استفاده کنند.
  • این دمنوش می‌تواند به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و مقاومت بدن را در برابر انواع بیماری‌ها خصوصاً آنفولانزا و سرماخوردگی افزایش دهد.
  • این دمنوش می‌تواند به توانایی‌ها و عملکرد شناختی مغز نیز کمک کرده و هوش را به‌مرورزمان افزایش دهد.
  • با این نوشیدنی می‌توان تمرکز را افزایش داد و همچنین خلق‌وخو را بهبود بخشید و حال بهتری در طول روز داشت.
  • این نوشیدنی می‌تواند به کنترل فشارخون نیز کمک کرده و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را تا حد زیادی کاهش دهد.
  • همچنین برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که دمنوش زنجبیل و لیمو می‌تواند برای بهبود برخی از کیست‌های تخمدان نیز مفید باشد.
  • افرادی که دچار اختلالات و بیماری‌های کبدی هستند نیز می‌توانند از این نوشیدنی برای بهبود و کاهش علائم ناشی از این بیماری کمک بگیرند.
  • این نوشیدنی می‌تواند دردهای قاعدگی، سردردهای و التهاب‌های ناشی از آن را نیز به بهترین شکل کاهش دهد.
  • برخی از مطالعات نشان داده‌اند که این نوشیدنی می‌تواند برای بهبود سلامت پوست و همچنین صاف و درخشان شدن آن نیز مفید باشد.
  • در نهایت، متخصصان باور دارند که دمنوش زنجبیل و لیمو می‌تواند برای افزایش رشد موهای سر نیز بسیار کارآمد باشد.

کلام آخر

در این مطلب از بلاگ عالیس برای شما از طرز تهیه دمنوش زنجبیل و لیمو صحبت کردیم. این دمنوش را می‌توان از جمله بهترین نوشیدنی‌ها برای لاغری دانست. همچنین این نوشیدنی خواص بسیاری برای سلامتی بدن نیز به همراه دارد. آیا تابه‌حال تجربه استفاده از این دمنوش را در رژیم غذایی خود داشته‌اید؟ نظرات خود را درباره خواص آن با ما نیز به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

آیا دمنوش زنجبیل و لیمو مضراتی هم به همراه دارد؟

به‌طورکلی این دمنوش را می‌توان بی‌ضرر دانست؛ اما باید بدانید که مصرف زیاد این نوشیدنی می‌تواند باعث رقیق‌شدن خون شود. همچنین می‌تواند مشکلات گوارش نیز به همراه داشته باشد.

آیا از دمنوش زنجبیل و لیمو می‌توان به‌عنوان مسکن استفاده کرد؟

بله. یکی از مهم‌ترین خواص این دمنوش آن است که می‌تواند به دردهای التهابی مانند آرتریت کمک کند. همچنین این دمنوش در کاهش دردهای عضلانی نیز مفید است.

آیا دمنوش زنجبیل و لیمو از سرطان پیشگیری می‌کند؟

بله. آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی که در این نوشیدنی وجود دارد، می‌تواند با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و در نهایت از ابتلا به انواع سرطان‌ها جلوگیری کند.

نظر خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

alis