بهترین آبمیوه برای تابستان

انواع آب‌میوه بهترین انتخاب برای رفع تشنگی در گرمای تابستان است. خوردن آبمیوه به‌خاطر طعم خوب آن هم لذت‌بخش است و هم به هیدراته ماندن بدن ما کمک می‌کند. آبمیوه منبعی عالی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های مهم است که هضم راحتی داشته و همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن ما و جایگزینی مواد مغذی ازدست‌رفته کمک می‌کند. باتوجه‌به موارد گفته شده بهتر است در فصل تابستان این نوشیدنی‌های خوشمزه را فراموش نکنید. در ادامه بهترین آبمیوه‌ها برای تابستان را به شما معرفی خواهیم کرد.

لیستی از بهترین آبمیوه‌ها در تابستان

اگرچه در تابستان میوه‌های متنوعی در بازار است و می‌توانید آب هرکدام از آن‌ها را مصرف کنید؛ اما ما در ادامه بهترین میوه‌ها برای آبگیری در این فصل را به شما معرفی خواهیم کرد.

آب نارگیل

آب نارگیل

آب نارگیل، قطعاً شما را برای روزهای گرم تابستانی که نیاز به جبران مایعات و املاح ازدست‌رفته دارید، آماده می‌کند. آب نارگیل منبع عالی منیزیم و پتاسیم بوده که توزیع یکنواخت آب و الکترولیت‌ها را در بدن تضمین می‌کند. این موضوع برای جلوگیری از خستگی بدن و گرمازدگی بسیار مهم است. چیزی که آب نارگیل را به یکی از بهترین آب‌میوه‌ها برای تابستان تبدیل می‌کند این است که این میوه حاوی سیتوکینین (cytokinins) است. سیتوکینین علائم پیری را از بین برده و به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند.

آب ‌هندوانه

هندوانه در تابستان یکی از میوه‌های موردعلاقه مردم است. آب هندوانه هم به همان اندازه محبوب است. آب هندوانه از نظر آبرسانی به بدن بهترین آب‌میوه برای مقابله با گرمای تابستان است. هندوانه همچنین سرشار از لیکوپن بوده که آنتی‌اکسیدان محسوب می‌شود. لیکوپن پتانسیل مقابله با اثرات منفی اشعه خورشید بر پوست شما را دارد. طرز تهیه آب هندوانه بسیار ساده است. می‌توانید برای تهیه یک آب هندوانه سالم و خوشمزه فقط مقداری هندوانه خرد شده را با آب لیموترش هم مخلوط کرده و داخل میکسر بریزید.

لیموناد

لیموناد در بین مردم طرفداران زیادی دارد و واقعاً هم نوشیدنی خوشمزه‌ای است. لیموناد در فصل تابستان می‌تواند نوشیدنی منتخب شما در کافه‌ها باشد. این نوشیدنی سرشار از ویتامین سی است. علاوه‌برآن این شربت که غالباً از آب‌لیمو تهیه شده برای رفع عطش در این فصل هم مناسب است. شربت لیموناد به پاک‌سازی روده کمک شایانی می‌کند. باید دقت داشته باشید که در مصرف این نوشیدنی زیاده‌روی نکنید؛ ‌زیرا ممکن است باعث سرگیجه و کاهش فشارخون شما شود. مقاله طرز تهیه لیموناد رژیمی بهترین دستور تهیه رژیمی آن را به شما معرفی می‌کند.

آب آناناس

اگر دنبال آبمیوه کم‌کالری برای تابستان هستید آب آناناس به‌شدت پیشنهاد می‌شود. آب آناناس سرشار از ویتامین C و بروملین است. بروملین آنزیمی با خواص ضد التهابی است. همین موضوع آب آناناس را به یک انتخاب خوب برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و التهاب پوست تبدیل می‌کند. ترکیب آب آناناس با مقداری برگ نعناع تازه طعمی عالی به آن می‌دهد. آب آناناس میزان قند کمتری نسبت به سایر آبمیوه‌ها داشته و برای افرادی که رژیم دارند مناسب است.

آب خیار

یکی از بهترین آب‌میوه‌ها برای غلبه بر گرمای تابستان نوشیدنی سم‌زدای خیار و نعناع است. نوشیدنی سم‌زدا نه‌تنها در فصل گرما عطش را برطرف می‌کند بلکه خواص دارویی هم دارد. خیار و نعناع سرشار از خواص ضدالتهابی هستند که برای فصل تابستان بسیار مهم است. این نوشیدنی نیاز بدن شما به ویتامین C را تأمین می‌کند. می‌توانید آب خیار را به‌تنهایی هم مصرف کنید؛ اما اگر آن را با نعنا و لیموترش ترکیب کنید بهتر است و به یک نوشیدنی سم‌زدا تبدیل می‌شود. اگر نمی‌دانید آب سم‌زدا چیست؟ پیشنهاد می‌کنیم مقاله مربوط به آن را بخوانید.

آب توت

آب توت

انواع توت‌های غنی از آنتی‌اکسیدان مانند توت فرنگی، زغال اخته و تمشک همان چیزی است که ما برای داشتن پوستی عالی به آن نیاز داریم. به همین خاطر یک آبمیوه خوب برای تابستان محسوب می‌شود. رنگ‌ قرمز توت معمولاً بخاطر آنتوسیانین‌ها به وجود می‌آیند. آنتوسیانین رنگدانه‌های گیاهی هستند که مملو از آنتی‌اکسیدان‌ بوده و به مبارزه با آسیب‌های اشعه UV کمک می‌کنند. این موضوع در فصل تابستان بسیار مهم بوده و از پیری پوست شما جلوگیری می‌کند. می‌توانید آب توت، زغال اخته یا تمشک را به‌تنهایی مصرف کرده یا آن‌ها را با هم ترکیب کنید. حتی می‌توانید کمی ماست یونانی و یخ هم به آن اضافه کنید تا یک اسموتی جذاب داشته باشید. طرز تهیه این اسموتی را در مقاله طرز تهیه اسموتی توت فرنگی در بلاگ عالیس بخوانید.

آب انبه

انبه را پادشاه میوه‌های تابستانی می‌دانند. این موضوع بخاطر مواد مغذی زیادی است که انبه دارد. همچنین آب انبه بسیار خوشمزه بوده و برای استفاده در انواع شیک و اسموتی هم مناسب است. انبه سرشار از ویتامین‌های C و A و فیبر بوده که فواید زیادی برای سلامتی دارد. آب انبه سیستم ایمنی را تقویت می‌کند، هضم را بهبود می‌بخشد و برای سلامت چشم‌ها مفید است. آب انبه برای تابستان بسیار پرطرف‌دار بوده و انتخابی عالی محسوب می‌شود. در این خصوص مقاله طرز تهیه آب انبه در بلاگ عالیس را بخوانید.

آب ‌طالبی

آب‌طالبی از آبمیوه‌های جذاب تابستانی بوده که بسیاری از افراد دوست دارند آن را با بستنی یا فالوده میل کنند. این نوشیدنی هم برای تابستان عالی است و نیاز شما را به ویتامین سی تأمین می‌کند؛ اما باید دقت داشته باشید طالبی قند زیادی داشته و مصرف زیاد از حد آن به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود. بهتر است این نوشیدنی را حداکثر هفته‌ای یک‌بار مصرف کنید. این نوشیدنی برای افرادی که قند بالایی دارند توصیه نمی‌شود. اگر دوست دارید میزان قند این نوشیدنی را کمتر کنید بهتر است آن را به‌عنوان اسموتی مصرف کنید. مقاله طرز تهیه آب طالبی بستنی یک دستور عالی برای تهیه نوشیدنی خوشمزه تابستانی را به شما ارائه می‌دهد.

آب پاپایا

آب پاپایا

پاپایا نه‌تنها میوه‌ای خوش‌طعم است، بلکه برای پوست شما نیز عالی است. پاپایا منبع اصلی انواع ویتامین است. میوه پاپایا حاوی مقدار زیادی پاپائین است که یک لایه‌بردار، پاک کننده و روشن کننده عالی است. ویتامین‌های A و C موجود در پاپایا باعث تولید کلاژن شده که منجر به جوان‌سازی پوست می‌شود. میوه پاپایا با کاهش خطوط و چین و چروک‌ها، پوست را صاف و جوان می‌کند. برای تهیه آبمیوه پاپایا آب آن را گرفته و با کمی لیموترش ترکیب کنید. به این ترتیب شما بهترین آبمیوه تابستانی را برای خود درست کرده‌اید.

کلام آخر

در فصل تابستان معمولاً عطش و میل به مصرف نوشیدنی‌های خنک در ما بیشتر می‌شود. بسیاری از ما دوست نداریم به میزان زیاد آب مصرف کنیم و به همین دلیل ناخواسته روی به مصرف انواع نوشیدنی‌های قند دار و مضر بازار می‌آوریم. راه‌حل این مشکل تهیه آبمیوه و نگهداری آن در یخچال است تا هروقت عطش به سراغ شما آمد به‌جای نوشیدنی‌های مضر، آبمیوه بخورید. در این مقاله بهترین آبمیوه‌ها برای تابستان را به شما معرفی کردیم. این آبمیوه‌ها خواصی دارند که برای تابستان بسیار مفید است.

سؤالات متداول

طبع آبمیوه و نوشیدنی تابستانی باید چگونه باشد؟

در این فصل بهتر است نوشیدنی‌هایی انتخاب کنید که تا حدی طبع سرد داشته باشند. چون در این فصل بدن ممکن است دچار گرمازدگی و عطش شود و با انتخاب آبمیوه‌های خنک کمی طبع بدن متعادل می‌شود.

آیا آبمیوه طبیعی قند دارد؟

بله. آبمیوه طبیعی هم تا حدی قند دارد و نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد.

کدام آبمیوه برای آبرسانی به بدن مناسب‌تر است؟

در حالت کلی انواع آبمیوه‌ها خاصیت هیدراتاسیون دارند؛ اما در بین آن‌ها آب خیار، لیموناد، آب‌هندوانه و آب پاپایا بیش از بقیه می‌توانند بدن را هیدراته نگه دارند.

نظر خود را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

alis